voiajori

In data de 2.08.2015, a avut loc sedinta de Comitet Director  a F.N.C.P.R, desfasurata la Bucuresti la sediul federatiei.

In deschiderea sedintei presedintele FNCPR, dl Marius Tunduc, a prezentat rezultatele intalnirii avute sambata 1 august cu oameni de afaceri columbofili in vederea sprijinirii Expozitiei Europene de Porumbei voiajori care se va desfasura la Bucuresti in 27 – 30 ianuarie 2016

Astfel si-au manifestat sprijinul urmatorii:

Rohnfried Germania – 10000 euro

Florea Sorin – 10.000 euro

Olteanu Cosmin – 7000 euro

Dicu Gheorghe – 2500 euro, plus specialitati pentru Salonul Vip pe parcursul expozitiei

Vasea Mihai – 2500 euro

Bebe Chicheanu – 2500 euro

Burgus Cosma – sucurile necesare pentru banchet si salonul VIp

Guta Marian Pasa – un autocar pus la dispozitia delegatiilor straine pe intreaga perioada a evenimentului

Tuce Florinel – suma va fi stabilita ulterior

Plavitu Liviu – suma va fi stabilita ulterior

Pana la sfarsitul lunii septembrie vor fi finalizate documentele pentru sponsorizare si se vor face platile catre FNCPR. Fiecare plata va fi anuntata pe site-ul FNCPR

Decizii Consiliu Director

1.         Pe data de 27.12.2015 se va organiza la Brasov Expozitia Provinciala Transilvania, si la aceeasi data se va organiza adunarea generala a FNCPR.

2.         Se aproba cresterea cotizatiei cu suma de 5 lei per crescator, suma care se va retribui organizatorilor de expozitii provinciale in cuantum de 7000 de lei, cu conditia ca si fiecare organizator sa vina cu una aport de 7000 de lei pentru organizarea Expozitiei Provinciala.

Organizatorului de Expozitie Provinciala  i se vor lua in calcul urmatoarele   cheltuieli eligibile :

-chiria pentru sala de expozitie,

-articole de premiere,

-amenajare sala expozitie,

-transportul porumbeilor.

-cazarea si masa ,in limita a 2 delegati de fiecare asociatie,

-hrana porumbeilor,

-catalogul expozitiei provinciale,

-realizare de bannere si materiale promotionale,

-inchirierea de spatii publicitare.

Astfel cotizatia pentru 2016 va fi de 65 de lei, iar pretul unui inel 0,6 lei

3.    S-a stabilit Comitetul de Organizare al expozitiei europene.

Comitetul de organizare este format din domnii: Tunduc Marius, Badea Dorel, Festila Ioan, Bilan Florin, Zamfir Sorin, Gatajescu Florin, Dragomir Viorel, Guta Marian.

5.      S-a aprobat realizarea unui parteneriat cu Persoana Fizica Autorizata Pantea Ioan Florin pentru realizarea unui modul de licitatie pe saitul F.N.C.P.R coordonat de Zamfir Sorin.

Pe acest modul vor fi comercializati porumbeii de la World Championship 2015, dar si porumbei campioni, fii de campioni apartinand exclusiv crescatorilor de Top din Romania si strainatate, iar din profitul obtinut se va sustine activitatea de marketing si promovare a FNCPR. Pentru aceasta s-a aprobat un parteneriat in FNCPR si o firma belgiana care ofera teste AND pentru porumbei, pentru ca porumbeii prezentati spre vanzare sa poata fi garantati AND.

6.     Pentru reusita etapele de mare-fond si maraton  s-a hotarat ca in zilele cu cod galben respectiv cod rosu sa fie interzise lansarile de porumbei. Domnul Florin Gatajescu este persoana desemnta in  discutarea cu cei de la A.N.M   a unui parteneriat prin care asociatiile organizatoare sa fie anuntate din timp pe mail de catre cei de la A.N.M privind starea vremii.

7.   Cu ocazia  expozitiei columbofile din China toti oficialii FCI sunt invitati sa participe la expozitie. Cu acesta ocazie s-a aprobat ca si delegatia  din Romania(membra in comisiile FCI) sa participe la eveniment.

9.   S-a aprobat si s-au stabilit sanctiuni  privind regulamentul antidoping la porumbei. Acesta va fi publicat si coordonat de Mihai Turcanu

10.     In luna octombrie 2015 va avea loc sedinta FCI, cu aceasta ocazie s-a stabilit delegatia Romaniei. Delegatie formata din: Marius Tunduc, Zamfir Sorin si domnul Bilan Florin.

11. Comitetul director al F.N.C.P.R propune spre dezafilierea asociatiilor si excluderea din campionatul  asociatilor fara statut. Hotararea va  fi luata de catre Adunarea Generala a F.N.C.P.R.. In data de 27.08.2015.. Asociatiile  fara statut sunt: Satu-Mare, Mures, Brasov Dambovita, Teleorman, Bucuresti, Calarasi. Si suspendarea din functie a intreg comitetului Director din functia de conducere si organizarea de alegeri pana la data de 25.08.2015.

12.   S-au votat  propunerile venite din partea presedintelui CNS, Dorel Badea de modificare structural a Campionatului National si a tipurilor de concursuri dupa cum urmeaza:

– Asociatiile pot organiza cate etape doresc, acestea fiind limitate doar perioada de organizare

–  Viteza National de la 100-400 km, norma 500 km din 5 etape, , minim 20 membri si 250 porumbei .

– Demifond national de la 300 -500 km,norma 4 etape 1200km, 20 membri si 250 porumbei,

–  Fond National 500-700 km,norma 3 etape 1500 km, Se poate organiza la nivelul de asociatie cu 40 membrii,si 250 porumbei pentru primele 2 etape restul pe zona desemnata. Norma din 3 etape de tipul fond, demi-fond-fond si mare fond (una singura de mare fond).

-As fond National, 5 etape de fond sau mare fond.

-Mare Fond national 700-900km, norma  3 etape 2100 km, minim 100 membrii per etapa, si 250 porumbei, centre de imbarcare unice judetean, si norma din minim 2 etape de mare fond plus una la alegere fond sau maraton

-Maraton National, peste 900km, norma din 2 etape, prima etapa de maraton cu zona desemnata, urmatoarele  cu minim 200 membrii, cu 40 membri pe centru de imbarcare si 250 porumbei.

-As maraton 3 etape peste 900 km, minim 2700 km, din tipurile maraton sau mare fond

Zone desemnate la prima etapa de maraton:

-gruparea – Caras Severin,

-gruparea – Mehedinti, Gorj, Dolj

-gruparea – Valcea, Olt, Arges, Teleorman

-gruparea – Dambovita, Bucuresti, Ilfov, Giurgiu, Prahova.

-gruparea – Constanta, Ialomita, Calarasi, Braila

-gruparea – Vrancea, Buzau, Galati

-gruparea – Bacau, Vaslui, Iasi, Neamt

-gruparea – Botosani, Suceava

-gruparea – Timis, Arad, Bihor, Salaj, Satu-Mare, Maramures.

-gruparea – Bistrita, Cluj, Mures, Hunedoara, Alba, Sibiu.

Se vor premia in Expozitie Categoriile Olimpice cu mentiunea ca porumbeii trebuie expusi in Expozitie in Lotul Olimpic.

Asociatiile care doresc pot organiza concursuri exclusive pentru Campionatul Olimpic daca nu indeplinesc criteriile pentru Campionatul National

Se pot organiza concursuri mixte intre diferite tipuri de concursuri de exemplu Mare fond si Maraton, dar pentru Campionatul National se centrealizeaza separat cele doua tipuri, iar clasamentele trebuie sa corespunda cerintelor Campionatului National.

Clasamentul General se poate centraliza in Campionatul Olimpic

Se va crea zona de fond Salaj, Maramures si Bistrita, urmand ca asociatiile Bihor si Satu Mare sa ramana impreuna.

Presedintele CNS Dorel Badea, este delegat pentru armonizarea acestor propuneri in RNS si supunerea la vot a noului RNS, unitar in AG a FNCPR.

13. Incepand cu data de 2 august nu se mai platesc cotizatii pentru anul 2015, membrii noi care sunt inscrisi vor fi inscrisi gratuit dar numarul lor nu va influenta numarul delegatilor la Ag a FNCPR.

14. Se aproba cererea membrilor  columbofili ai clubului “ Columbofilul Malu-Spart” UCP Giurgiu, de transfer la Asociatia Porumbelul Calator Giurgiu, cu mentiunea ca nu se pot transfera membrii care au activat in 2015 sau in alti ani  in AC Giurgiu afiliata la FNCPR.

15. Se aproba  cererea cu acordul AC Bucuresti a urmatorilor membrii: Ionita Gogu, Toma Mihai, Carausu Ionel,

16. Nu se aproba cererea urmatorilor membrii columbofili:

Tudor Valentin, Cojocaru Marius, Dogaru Florin, Voicu Mihai, Stelea Mihai.

17. In urma cererii dlui Florea Sorin, Comitetul Asociatiei Bucuresti, ii va transmite acestuia si tuturor membrilor aflati in situatia dumnealui pprin tehnnicul sportiv al asociatiei in 24 de ore de la publicarea acestui comunicat, centrul de imbarcare la care va imbarca la pui, potrivit RNS.

In acelasi timp sugeram acestui comitet o mai mare implicare la nivelul aplicarii RNS cu privire la infiintarea si desfiintarea centrelor de imbarcare precum si la distributia membrilor pe centre conform RNS

18. Presedintele FNCPR, a prezentat ofertele primate de la producatorii de ceasuri precum si scrisoarea comuna prin care firmele Benzing si Bricon transmit ca nu pot oferii preturi speciale FNCPR.

Consiliul l-a imputernicit pe Marius Tunduc sa continue negocierile cu cele doua firme care au trimis oferte dar si cu cele care vor trimite ulterior fiind de acord ca in principiu firma care va oferii cele mai bune conditii sa beneficieze de un parteneriat extrem de avantajos din partea FNCPR, parteneriat ce va fi stabilit prin negocieri commune atunci cand va fi cazul. S-a apreciat ca cele doua oferte, confidentiale momentan, ofera premizele scaderii majore a pretului pentru consumabilele necesare constatarii porumbeilor in sistem electronic.

19. S-au aprobat preturile pentru standurile ce vor fi puse la dispozitia firmelor care doresc sa comercializeze produse la Expozitia Europeana ce se va desfasura la Bucuresti.

Astfel pentru comerciantii de suplimente si hrana pentru porumbei pretul va fi de 60 euro/mp

Pentru comerciantii de porumbei pretul va fi de 60 euro/mp

Pentru comerciantii de ceasuri si sisteme electronice de constatare a porumbeilor se vor amenaja standuri TIP. Cei care au parteneriat cu FNCPR vor avea preturile conform clauzelor parteneriatului. Celelate firme vor achita suma de 2500 euro fara TVA pentru un stand de 12 mp

Sponsorii si partenerii FNCPR vor beneficia de standuri la preturi promotionale sau conforme cu contractile de parteneriat.

Presedinte FNCPR

Marius Tunduc

Adaugat pe 6 Aug 2015 de |  | 4,538 views

63 pareri la articolul “SEDINTA CONSILIULUI DIRECTOR AL FNCPR 2 AUGUST 2015”


  1. PESCARU ALEXANDRU says:

    NEPUTINCIOSII iar schimba regulamentul!!!!
    RUSINEEEE !!!!

  2. habaci calin says:

    Centralizari la concursurile pe 2015 vor fi gata anul acesta s-au anul viitor ?
    Din cate stiu exista un timp limita pina cind trebui-au trimise dosarele la omologator si avea un termem cind trebuia sa le omologheze ?
    De ce merge asa greu ? s-au ce se astepta ???????? Campionatul a inceput in luna aprilie si acum sintem in luna august,campionatul la maturi s-a terminat dar inca nu stim ce rezultate avem……………..
    M-a intreb oare noile schimbari in regulament cat vor rezista ??? cred ca cel putin 3 puncte bifate se vor schimba anul viitor in timpul campionatului…..
    Poate zona la fond pe vest trebuia unita cum a fost o data de la fondul nr 3 timis-arad-bihor-satu mare.

  3. Columbofil says:

    Dl Pescaru de ce ziceti asta?
    Oare maraton la peste 900 este pentru neputinciosi? Sau poztia dvs pe locul 229 la Schwerin cu un singur porumbel clasat din 3 angajati va face sa va dati seama ca la acest gen de concrsuri, lungi si grele se vad doar adevaratii maratonisti si NEPUTINCIOSII abia claseaza cate un porumbel?
    Dl Habaci oare de ce trebuie sa ne impuna federatia unirea. De ce nu ne unim singuri ca din ce vad rns nu ne interzice?

  4. ghita says:

    baietii nu ştiu decit sa adune bani si sa schimbe regulamentul dupa interesele lor .RUSINE !

  5. habaci calin says:

    Columbofil,din pacate nu stiu cum sa-ti spun dl columbofil….
    Dupa mine cred ca cel mai bine pt zona de vest este”
    Primele 2 fonduri 1-2 judete apropiate ar+tm s-au bh+sm
    pt a da curaj porumbeilor sa inte in ritm-forma pe directia buna iar ultimile 3 fonduri,unita zona vest de la tm-ar-bh-sm.
    Anul acesta ultimile 2 fonduri toate judetele din vest am angajat foarte putini porumbei si automat punctaje mari la pasari,daca eram toata zona erau si pasari mai multe si punctaje mai mici.
    Au fost ani in care a batut vintul doar din sud s-au doar din nord si castigau judetele limitrofe,dar in 2015 a batut vintul o data din sud o data din nord si chiar din vest cred ca era echitabil pt toata lumea daca am fi jucat impreuna.
    Zona vest sa fie la fond+maraton tm-ar-bh-sm cu distante aproximativ egale.
    In rest regulamentul m-i se pare destul de ok,dar cred ca pina anul viitor se v-a schimba cateva puncte……

  6. ion says:

    Corect ar fi fost sa fie si cate o sedinta in asociatile din teritoriu,ele sa-si exprime pasul si comitetul director sa valideze ce se cere de ce-i pe care=i reprezinta si care cu multa abnegatie si ravna i-au ales.

  7. lau cs says:

    … dar oare chiar e normal sa schimbam in fiecare an regulament/norme/ si sa tot punem conditii tot mai greu de indeplinit(nr. crescatori/ etape desemnate… in special pt maraton)… nu stiu … nici voi nu stiti ce vreti(ma refer la conducerea federatiei respectiv cei care sunt in ‘spatele’ vostru)?! … an de an faceti un regulament si an de an il schimbati … nu stiu cum vi se pare voua dar asta pare a incompetenta!! adoptati regulamentul/normele FCI si am terminat circul asta daca nu sunteti capabili de altceva!!

  8. Jega Alin says:

    Este o certitudine faptul ca in luna sptembrie a.c. onor conducerea FCPR va primi vizita oficiala a reprezentantilor unor autoritati ale statului respectiv politie si ANAF ca urmare a mai multor sesizari/plangeri venite din partea membrilor care doresc sa stie exact ce se intampla an de an cu banii dati la federatie.
    Va fi “dans” mare . . .

  9. frații jurj says:

    Până la anu e vreme sa vedem și noi centralizarea terminata.cat le trebe sa trimită dosarul de la Berlin. …O luna?

  10. Fam Lucaci says:

    Felicitari pt cresterea maratonului, era super daca pt As maraton trebuia si nationalul de +1000km, dar poate inca nu e tarziu. Deasemenea felicit pt demifond norma din 4 peste 300km. In acest an am o tanara cu vreo 20 de puncte din 4 demifonduri, dar nu are km imi trebuie neaparat un fond pt norma, la clasat si ala, dar cu puncte mai multe, iar colegii mei din Carei sau din spate fac demifond fara fond. La anul jucam toti cu sanse egale.
    Ma repet felicitari pt MARATON, demifond dar totusi am o nelamurire de ce mai trebuie 5 lei in plus, cand din revista scad cu fiecare editie nr din pagini, asta in cazul in care o mai vedem. Sper sa se schimbe si acest aspect si sa putem citi in revista despre campioni nationali de la fiecare categorie, si sa o putem primi de 4 ori pe an ca asa ar fi normal doar facem parte din cea mai tare federatie.

  11. Cezar says:

    Am inteles ca se fac schimbari datorita faptului ca se fac prea multe premieri, ce implica automat costuri. Intreb si eu conducerea federatiei cine i-a pus sa premieze nationalele care dupa parerea mea sunt in afara de ce prevede RNS-ul si automat palmaresele pe nici nu stiu cati ani pot sa “mearga”. Nu erau suficiente categoriile prevazute in regulament? De ce nu se gandesc ca la etapele nationale acolo unde distanta intre primul si ultimul crescator este mai mare de 100 km sa se ia punctajul pentru campionatul national numai pe zone din 100 in 100 de km. Cred ca este nedrept ca cei din prima linie sa se foloseasca de porumbeii celor care au cu 200 de km mai mult. Stiu ca sunt interese si daca judetele celor mai mari din conducere se aflau in spate poate gandeau si ei la fel ca mine, dar totusi inca mai cred ca se poate imparti dreptatea si la noi in federatie. Se poate face o analiza a zborurilor nationale si o sa vedeti ca am perfecta dreptate. Poate administratorii columbofil.net vor face o dezbatere pe tema aceasta ca sa vedem parerile mai multor columbofilii, poate gresesc eu. Sau poate incepand cu noile categorii se vor face noi zone mai echilibrate (ca diferenta de km) si cred ca numarul porumbeilor participanti la aceste nationale se va diminua atat cantitativ cat si calitativ (crescatorii din spate vor angaja porumbei care nu au dat rezultate conform asteptarilor).

  12. crysty says:

    Cand o sa ne oprim din schimbat normele si etapele,domnilor conducatori ?

  13. PESCARU ALEXANDRU says:

    DOMNILOR COLEGI!in atitia ani nu va-ti dat seama ca ne agitam degeaba. Exista acolo sus un grup foarte restrins ( in cazul de fata Marius Tunduc si Marta Daniel) care ce viseaza noaptea ne baga noua pe git dimineata. In ultimii doi ani au PRIVATIZAT categoria as maraton (nu poti sa faci aceasta categorie daca nu bagi bani in buzunarul cuiva)DATI DOMNILOR DREPTUL ZONELOR DE A ORGANIZA TREI MARATOANE.In rest… orice RNS a-ti face nu va multumii pe toata lumea dar majoritatea va fi multumita cind nu vor mai exista atitea modificari. Toata speranta este in ADUNAREA GENERALA (daca mai inseamna ceva si asta)
    Pentru COLUMBOFIL – este mult mai greu sa fii tot printre primii decit anonim !
    DOAMNE AJUTA !!!!

  14. Gelu Bacos says:

    Dupa aceste propuneri la As Maraton poti lua o etapa de 700 (mare fond) !!! Este normal?!
    “As maraton 3 etape peste 900 km, minim 2700 km, din tipurile maraton sau mare fond”
    Cu alte cuvinte poti promova un examen (gen Bacalaureat) si cu o nota sub 5. Asta numai la noi se poate.

  15. Marius Tunduc says:

    Pescaru-le, nu stiu daca stii sa citesti insa din ce ai vazut in noile propuneri se pot organiza cate maratoane vrem cu un anumit numar de membrii.
    Omule, i-ti scriu un proverb celebru: ,,Trebuie sa fii destept sa i-ti dai seama ca esti prost,,
    Cat priveste buzunarul cuiva, trebuie sa i-ti spun ca toti banii stransi la concursurile AJC Bihor merg in contul asociatiei domnule si in nici un caz in buzunare private.
    Poate ar trebuii sa ne re-amintim (poate de aici e suferinta ta) ce era in urma cu 10 – 15 ani in zona de vest. Unic organizator As Arad, prin delegare de la Uniune clara. Toate celellate judete mergeau cu capul plecat la Arad pentru a negocia chipurile plan de zboor si sume de plata. Ai uitat?
    Zburam atunci 3000 – 3500 de porumbe intr-o masina care are aproximativ 65 metri patrati.
    Azi sa desteptat unul din vest, adica Eu, si uite ce conditii avem
    Berlin National 21 porumbei/metru patrat in loc de 50!!!
    Masini de ultima generatie care costa cam 1,2 miliarde de lei vechi bucata!!!
    Totul la doar 50 lei/crescator

    Schwerin National – cu aproximativ 500 – 600 euro judetele Caras, Timis sau Bihor au zburat in conditii de ultima generatie fara limita de porumbei sau crescatori. Costuri aproximative intre 8 si 8 euro pe crescator. Judetul Arad, acum dupa ce Dani Marta cel care viseaza noaptea ceea ce i-ti baga tie pe gat dimineata (bine ca nu e femeie sa viseze ceva urat) nu mai e printre voi sa managerieze judetul Arad cu succes ca si in trecut, voi Aradul, ati ales varinata scumpa a platii de 15 lei per porumbel, adica un crescator ce a angajat 10 porumbei a platit 150 lei, aproximativ 35 euro!!!
    Ced ca lume trebuie sa stie pentru ca unii ca tine spun ca eu as fi de vina pentru costurile voastre!!!
    Sandule, nu ma deranjeaza ca i-mi pronunti numele acuzandu-ma de lucruri pe care de obicei nu le fac. Te cunosc mult prea bine ca sa nu stiu cu cine vorbesc.
    Mai mult vreau sa i-ti dau o mana de ajutor in viitoarea ta functie de presedinte de club la Arad, unde vei candida … singur:
    Cand prietenul meu Marta Daniel va venii de unde e acum, am sa il iau coleg cu mine la Ac Bihor ca sa nu mai fii nevoit sa inghiti dimineata visele lui de peste noapte.
    PS. daca adunarea generala respinge noul RNS ramanem cu cel de anul asta (si din ultimii 4 ani) adica pe vest ramanem cu Asul maraton privatizat lucru care parca nu i-ti placea 🙂

  16. PESCARU ALEXANDRU says:

    In baza a caror chitante au intrat banii in AS Bihor??? Chiar si asa, nu e corect ca o asociatie sa chistige aproximativ 2000 Euro la un singur concurs ( Berlin). De ce nu s-a procedat ca si atunci cind s-au infiintat zonele ( judetele din vest au platit in mod egal).

  17. habaci calin says:

    Marius,ceva nu se leaga s-au e gresit in acest punct.
    -As maraton 3 etape peste 900 km, minim 2700 km, din tipurile maraton sau “mare fond”.
    Deci categoria as maraton este asa”As maraton 3 etape peste 900 km, minim 2700 km,?
    Daca i-ti trebuie 3 etape peste 900 km pt a realiza categoria as maraton ce cauta in context “sau mare fond ? care este intre 700 si 900 km ?
    A-ti specificat clar”3 ETAPE PESTE 900 KM”
    Lasati as maraton sa fie realizat din etapele peste 900 km,ori cum ceva se bate cap in cap……cu mare fond.
    Marius am crezut ca i-mi dai un raspuns la intrebarea ce se intampla cu centralizarile ? campionatul de maturi este gata iar noi ne uitam ca boul la poarta noua dupa rezultate ?
    Stiu foarte bine ca in regulament este o data limita pt a omologa concursurile,ce se intampla ? asa se naste ideiiiii oare de ce si pt ce nu s-au finalizat centralizarile ??????
    Sandule Pescaru,te consider un prieten si cateodata ai dreptate,dar acum din pacate nu ai dreptate ca te legi de Dani Marta.
    Vreau sa te intreb ceva si daca esti amabil sa-mi raspunzi concret.
    De ce cind marta “conducea” “gestiona” judetul arad,ai avut 30 de concursuri pe sezon majoritatea reusite cu 220 de euro plata si ai angajat cati porumbei ai dorit,avind chiar 3 concursuri in aceasi zi ?
    De ce cind era marta ai avut ca judet cei mai multi porumbei in expozitia nationala ?
    De ce cind era marta ai luat ca judet cele mai multe cupe nationale ?
    De ce cind era marta ai avut cei mai multi campioni nationali ? cele mai multe cupe nationale ?
    De ce cind era marta aradul dadea tonul in vest la fonduri si maratoane ?
    De ce cind era marta aveai toate categoriile pe judet si etape cate vrea-i si se facea-au concursurile pina la final,adica toate din planul de zbor ?
    De ce a fost mult mai bine cind Marta Daniel”conducea” gestiona” jud arad ?
    Unde sintem pe tara ca judet de cind nu mai e marta ? unde sintem pe zona ?
    Si eu m-am certat cu Dani Marta de multe ori s-au nu am fost de acord cu el in multe privinte,dar era o persoana cu care pute-ai discuta si realiza multe fata de alti din conducere……si de multe ori ajungeam la punct comun,chiar a fost o persoana cu care aradul a realizat foarte multe si din pacate uni dintre noi chiar prieteni aruncam cu noroi asupra lui.
    De cind nu mai e Marta aradul este in plop si plopul in aer,pt ca nu mai avem o persoana care sa”conduca” “gestioneze” judetul cum a facut el.
    Degeaba ne dam uni cu caramida in piept pt ca sintem jos de tot……….si eu m-a simt obligat s-ai recunosc meritele lui Dani Marta”chiar daca uneori ne-am si certat”am stiut sa lasam de la noi si am trecut peste toate ne-intelegerile ajungand la o decizie buna pt judet,nu pt ambitia noastra personala.

  18. Cezar says:

    Poate d-nul Tunduc are ceva de spus referitor la comentariul meu cu nr. 11. Astept un raspuns din partea dumnealui. Multumesc anticipat.

  19. Marius Tunduc says:

    Cezar, nationalele se premiaza separat din banii incasati de organizatori. Nu sunt categorii sunt etape cu adevarat speciale.
    Cat priveste luatul punctajelor nu stiu daca asta e opinia ta sau e insuuflata de altii. Este insa insuficient documentata:
    Birzai National
    http://www.federatianationalacolumbofila.ro/clasamente_2015.php?tip=1&idj=40&idconc=8689&tehnic=40&id_plan=5772
    Berlin National
    http://www.federatianationalacolumbofila.ro/clasamente_2015.php?tip=1&idj=15&idconc=8871

    Schwerin National
    http://www.federatianationalacolumbofila.ro/clasamente_2015.php?tip=1&idj=15&idconc=8747

    Liberec National …. si lista poate continua
    Stii ce au in comun etapele astea lungi – echilibrul si faptul ca in acest an au fost castigate de cei cu distante mai lungi. Asadar de ce sa luam pe zona cand valoarea unui porumbel ii permite sa ia din general chiar daca are km mai multi.
    locurile 1 si 2 la maraton national nu erau pe podium daca era obligatoriu sa se ia doar din zona. Luau din numar mai mic chiar daca au castigat avand cele mai lungi distante

    Calin ai dreptate cu Marta. Pacat ca orbiti de prostie cativa crescatori aradeni nu realizeaza ce au pierdut. Va sugerez sa nu il pierdeti si pe Oka ca fara el sunteti praf.
    Pescaru Sandu,doare suferinta ta?
    In primul rand anul acesta dupa scaderea chetuielilor (masina inchiriata de la Alba, delegati, ziua suplimentara la cei 4 delegati in teren, plachete premiere, promovare, delegat lansator, mancare porumbei costuri de imbarcare pe cele 7 centre etc etc) nu s-a ramas decat cu foarte putini bani. Nicidecum 2000 cum zici tu. Eu as fi vrut sa ramanem cu 5000 daca se putea dar nu s-a putut.
    Cat priveste impartirea egala pe judete aici avem 3 probleme:
    1. Nu putem impartii sumele egal si sa transportam porumbeii cu o masina cumparata exclusiv de Bihor. Asociatia Bihor a investit pana acum in masini in ultimii 5 ani 40.000 euro, si in luna septembrie mai luam una cu 25.000!!! Daca investeam impreuna si imparteam impreuna. asa trebuie sa ne deducem si noi investitia.
    2. Nu putem impartii egal in zona de vest pt ca nu poate platii aceiasi suma Aradul cu 750 porumbei la Berlin cu Salajul cu 60 porumbei.
    3. Cand am vrut sa impartim egal costurile a-ti refuzat. Vezi etapa Schwerin unde doar noi Carasul si Timisul am acceptat aceasta combinatie. Si atunci cand dorim sa impartim cheltuielile refuzati, cand o facen pe banii cu masina cumparata de noi e bai ca, castigam si tot asa. Cum e bine?
    I-ti doresc mult succes alaturi de noua formula de conducere din Arad sperand fara sa cred insa sa ajungeti la nivelul managementului lui Dani Marta.

  20. Cezar says:

    Pentru a demonstra ca sunt suficient documentat in ceea ce priveste avantajul pe care-l au cei din prima linie i-l au la zborurile nationale am luat Berlinul din 2015, mai precis judetele de la granita si primii doi crescatori in ordinea alfabetica
    ARADUL
    *d-nul Agud Viorel pe general claseaza 4 porumbei cu punctaje de 44, 56, 70 si 83. Acelas crescator claseaza pe zona lui aceeasi porumbei cu punctaje de 56, 70, 88 si 101. Avantaj de la 12 pct. la 19 pct.
    *Andrei Saguna pe general claseaza 2 porumbei cu 120 si 184 pct, iar pe zona claseaza un singur porumbel cu 140 pct. Diferenta iar de 20 pct.

    As continua cu aceste exemple pe care le stiti si d-voatra, dupa parearea mea este jecmaneala mare. S-au pierdut locuri in nationala cu o sutime dar cand vorbim de zeci de puncte. Dumneavoastra vorbiti de cazuri razlete la maratoane cu vant din spate cu viteze foarte mari, luati cazul Harkov-ului si mai vorbim.

  21. Cezar says:

    Lasati sa-si spuna amprenta pe campionatul national hazardul. Ori ai norocul ca pe ultimele sute de km sa bata vantul din spate si castige cei din urma (exemplele date de dumneavoastra), ori bate vatul din fata si castigatori sunt cei din fata(Harkov si toate maratoanele de anul acesta din sud). Eu zic sa va mai ganditi ca este pacat de munca tuturor, sa nu fie dreptate ca atunci cand se decerneaza cel mai bun sa fie cel mai bun si nu poate locul 3 sau 5 in campionat. La Harkov cei din Mehedinti au acces de la locul 100, pentru ca vantul a fost din fata cu viteze sub 50 km/h.

  22. alex says:

    Când va fi gata berlinu dle tunduc.au trecut 2 săptămâni și nimik.bagati moldoveni și care mai sunt..și terminați clasam sa îl vedem.

  23. Cezar says:

    Anatajul pe care-l tot mentionez vi-l faceti chiar si dumneavoastra, d-nule Tunduc.
    Sa-l si documentez
    In anul 2012 Berlin national
    pe centru ati clasat la fel ca si pe general doi porumbei, numai ca diferenta de punctaje este enorma
    primul porumbel sosit are pe general 55,95 pct iar pe zona 151,86 pct, cel de-al doilea are pe general 67,99 pct iar pe zona 176,09 pct. Diferenta de 100 pct.
    In anul 2015 Berlin national
    aati clasat un porumbel pe general punctajul de 81,14 pct, iar pe zona 99,05 pct. Avantaj 18 PCT.
    Care credeti ca este cu adevarat valoarea acestor porumbei cu punctajul luat pe general cu Prahova, Galati, s.a. in spate sau pe zona d-voatra?

    P.S. Sa stiti ca ideile sunt ale mele si multi la impartasesc, dar reprezentantii nostri sunt prea slabi sa ridice astfel de probleme. Cand ajung in fata cu dumneavoastra stau cu capul plecat ca nu cumva sa va deranjeze.
    ATI VOTAT SA PLECATI IN CHINA. CRED CA V-A PLACUT FOARTE MULT IN 2011 SI DE ACEEA REVENITI. DE CE NU TRIMITETI OAMENI CARE AU FACUT CINSTE ACESTUI SPORT GEN COBZARU, MOISE, SOFRON SI ALTI MAESTRII COLUMBOFILI, NU DE ALTCEVA DIN SIMPLU CONSIDERENT CA ATI MAI FOST SI PLECATI CAND VRETI LA ALTE MANIFESTARI DE GEN .

  24. Adrian.B says:

    Dupa pct. 9

    “9. S-a aprobat si s-au stabilit sanctiuni privind regulamentul antidoping la porumbei. Acesta va fi publicat si coordonat de Mihai Turcanu”
    Puteti crea o comisie sanitar – veterinara unde sa super vizeze conditiile de sanatate ale porumbeilor pe fiecare asociatie in parte? Eventual un partenerit pentru medicamente/ vaccinuri de baza? Sunt crescatori care cauta un vaccin pentru variola de ceva timp si cu slabe sanse sa gaseasca.

  25. Gusa says:

    Asa pt cultura generala, de ce Bihoru cu vecinii au băgat la Berlin în masina de la Alba și mașina Bh s-a trimis în teren.

  26. o.bogdan tm says:

    Caraşul, singur la prima etapa de marathon!? Cum Moldova are trei grupari, impartite de la nord la sud, pe distante echitabile, intre prima si ultima crescatorie din Bucovina sint aproximativ 100km ,centrul are 150km si sudul 100km .
    Da,din nefericire ,aici in asa -zisa ZONA 1 DE VEST,avem de la nord la sud o distanta de aproximativ 330km intre crescatoria aflata in cel mai nordic punct din judetul Satu Mare si cel mai sudic din Timis .
    Din punct de vedere logic şi în situatia noastra este necesara divizarea in 3 grupari :
    1 .NORD(Maramures,Satu-Mare , Salaj)
    2. CRIŞANA(Bihor,Arad)
    3.BANAT(Timis,Caraş)

  27. lau cs says:

    … ar face si Timisul ceva pcte pe spatele celor de la Caras:))

  28. Taut Daniel says:

    Subscriu la comentariul 26 probabil multi si din Satu Mare, Salaj,Marmures.

  29. Marius Tunduc says:

    Gusa, nu stiu la ce te referi. Judetele CS, Tm si AR au imbarcat in masina de la Alba, iar resul in masina de la Bihor.
    Cezar s-ar putea sa ai deptate si tu. Eu am dat cateva exemple. Pana la urma nu fac eu singur regulile.
    Adian B, regulile veterinare le stabileste ANSVSA s si in nici un caz o comisie a FNCPR.
    Vaccinuri de variola se gasesc la unele farmacii.

  30. Cezar says:

    Ultimul răspuns al dumneavoastră îl consider ca pe un mic pas înainte, dar mai este mult pana departe, adică pana la a se face echitate. Undeva aproape de adevăr, văd ca la categoria maraton sa se facă următoarele clasamente:
    * clasament general, cu condiția ca diferența între primul și ultimul crescător care participa la concurs sa nu fie mai mare de 150 km;
    * clasament semigeneral, cu condiția ca diferența între primul și ultimul crescător de pe semigeneral sa nu fie mai mare de 100 km;
    * clasament pe zone din 100 în 100 km, începând de la primul crescător care participa în concurs;
    * clasament judetean;
    * clasament pe centre de îmbarcare, în situația în care la respectivul centru îmbarcare participa membrii din cel puțin doua județe.
    La fiecare județ sa dai posibilitatea sa fie și primul care sa aștepe porumbeii, dar și ultimul.
    Totul se poate rezolva, bineînțeles ca și cele scrise de mine pot fi adaptate în funcție de părerile celor care joaca maraton și nu a reprezentanților celor care nu contează la aceasta categorie.
    Poate își exprima un punct de vedere și membrii columbofili care deja au comentarii postate, dar cine știe poate le convine situația din momentul de fata(cu siguana da, pentru ca anul trecut in revita FNCPR-ului deja se vedeau pe podiusul national cu astfel de punctaje luate, dar Cineva acolo sus mai face dreptate din când în cand. În opinia mea locul 4 este un loc mincinos fata de valoarea acelui mascul de 2010). Dacă țin bine minte în anul 2012 nu s-au luat clasamente pe general la Berlin, oare au fost ceva mustrări de conștiința fata de punctele care s-au luat cu un an înainte?

  31. o.bogdan tm says:

    ptr.27 -traiasca republica caras!Cred ca nu sunteti constienti ca faceti parte din BANAT.

  32. Marius Tunduc says:

    Am uitat, Cezar s-a primit o invitatie pt cei care sunt membrii in Comitetul FCI. Daca vrei pot sa ti-o trimit pe un mail.
    Nu cred ca doar cei trei au facut cinste sportului columbofil ce cred ca sunt mult, mult mai multi.
    Daniel Taut, cred ca politica judetului Satu Mare de a fugii de concurenta nu va este favorabila pe timp indelungat.
    In urma cu 10 ani noi jucam cu Satu Mare desi nu aveam decat un singur clasament!!! Si luam niste batai de …. mama mia.
    Azi cand avem si pe strada voi fugiti de jocul cu Bihor de cand ne-am intarit si noi.
    Ideea de a juca la peste 900 km voi cu Sj si MM este cel putin comica.
    Sper ca la anul veniti sa jucam de la primul fond impreuna nu mai dati vina pe cei din Salaj ca nu vor sa joace cu Bihorul.

    • Taut Daniel says:

      Marius nu cred ca avem acest gen de politica si nici nu avem vreo problema cu concurenta.
      Eu personal sper ca de la anul sa jucam macar de la primul demifond impreuna.

  33. o.bogdan tm says:

    Me Quedo Contigo (Si Me Das a Elegir) (Baionarena En Vivo) (HD) – Manu Chao & Radio Bemba
    LO5VAGOS
    LO5VAGOS noi din banat

  34. Marius Tunduc says:

    Cezar putem dialoga fara probleme, si chiar sa avem opinii diferite.
    Ideile sunt interesante.
    Eu cred ca sistemul propus acum este unul foarte bun. La peste 900 in vest cel putin intra greu porumbeii in prima zi si a doua zi este pe valoare plus un mic avantaj pentru cei din spate (neutralizarea) avantaj insa de multe ori pierdut datorita diferentelor de distanta
    Cand vb de maxim 150 km la maraton uitam ce inseamna de fapt maratonul
    Uita-te afara sa vezi cum olandezi de la 1100 ii bat pe francezii cu 750!!! Acum 25 – 30 de ani cand au inceput sa concureze olandezii la internationale erau doar carne de tut. WZBH (organizatia olandeza pt zboruri internationale) a perseverat. A folsoit micile reusite (vezi Szabo ZOltan, MArcu si Sylagy la Berlin) pe care le mai aveau si ei la cate o etapa pentru a promova acest gem de razboi. Rezultatul … azi olandezii domina autoritar cursele internationale. Ei zboara porumbeii de un an la maraton in timp ce in Belgia ultimilor 10 ani a inceput regresul, oamenii fug spre nationalele de demifond si fond de frica olandezilor pe de o parte, datorita imbatranirii membrilor pe de alta si alte motive
    Ce vreau sa spun este ca maratonul este despre sosiri, despre distante si nu neaparat despre puncte. Daca provim strict sub raport al punctelor, avantajelor si campionatului national nu mai zburam niciodata la etape gen Berlin.
    O seara buna

  35. Marculescu Adrian says:

    Domnule Tunduc la expoziția provinciala sa discutat de a face concursuri cu lansare comuna ale asociațiilor Bihor și Satu Mare din localitatea acs,din ce cauza asociația Bihor nu sa mai ținut de promisiune?

  36. Marius Tunduc says:

    Adi Marculescu nu sa discutat niciodata oficial. Ai vb tu la banchet despre Acs demifond pt ca acolo stiati ca nu aveti etape suficiente. Cand ti am propus sa zburam si fond si demifond mi ai zis ca nu vorbesti doar de demifond ca de fond sa vb cu altii 🙂
    Laso balta. Va asteptam la anul de la primul demifond pana a ultimul fond dar cu atentie sporita la imbarcari sa nu mai patim ca si anul asta.

  37. cristea sabin says:

    Cel mai probabil, intr-un viitor apropiat concursurile nationale si seminationale nu vor mai fi luate in calcul la categoriile din campionatul nationala. Aceste concursuri vor genera categorii de norme separate, gen Interpares, Cel mai bun din 2 Nationale, etc.
    Deocamdata trebuie consolidata aceasta traditie cu organizarea concursurilor Nationale.
    Un prim pas deja se face prin modificarile propuse si anume, ridicarea restrictiei de organizare zonala a mai mult de 2 maratoane.

  38. ciorba silviu says:

    Inca o categorie in plus gen mare fond eu cred ca pt Romania e prea mult ,vor pleca porumbei de la cat. fond si marathon ca sa se poata realiza mare fond si atunci dupa ce stam rau ca nr de porumbei la fond si marathon acum mai introducem inca o cat. vom sta si mai rau,daca belgienii si olandezii nu au nevoie de cat.asta,noi romanii sa fim mai speciali mai introducem ceva,eu cred ca noua n-I se potriveste foarte bine sistemul de acum care seamana.cu cel olandez.

  39. Dan Bc says:

    D-le Tunduc asteptam un punct de opinie al dvs si pe Facebook cu privire la cat As maraton , sa nu se accepte etape sub 900 km la as maraton sau maraton. Multumesc

  40. Marius Tunduc says:

    Dl Ciorba personal cred ca am mers putin intr-o directie gresita pentru ca jucam etape de 580 km (la primii) care se joaca cu porumbei de mare demifond si categoriile sunt castigate cam tot de astia, si de acolo am sarit la etape de 900 – 1000 km, foarte multe dintre ele etape de doua zile deci pentru un alt tip de porumbel
    Cred ca marele fond va re-aduce in prim plan porumbelul de fond de o zi cu 10 – 12 ore de zbor, categorie la care trebuie sa va spun ca nu au renuntat nici belgienii nici olandezii.
    In plus ne va obliga sa ne specializam ori pe etape de o zi de la 300 la 750 (verkerk, Herbots, Vanlint) ori pe etapele lungi si grele de maraton de doua zile.
    Specialistii de afara gen Steve Van Breemen sunt 100% de acord cu mine.
    Dan Bc, personal cred ca luarea unei etape de mare fond la maraton nu poate fi decat benefica pentru a echilibra ceea ce se intampla la toate categoiile unde exista etape care se iau la doua capete.
    Nu uita insa ca doar cei din spate pot avea privilegiul sa ia si etape de peste 700 km, pentru ca astfel au nevoie de una de 1100 km, sa compenseze, si cei din spate la etapele de 700 au mai mult deci clar vor avea etape poate de 750 – 800 km.

  41. Cezar says:

    D-nule Tunduc nu am spus sa nu se mai zboare etape gen Berlin, numai ca acele clasamente sa fie făcute conform celor spuse de mine, pentru a fi luate puncte corect. Spuneți ca nu trebuie sa ,,alergam,, după puncte și dupa performanta și sa zburam cum se zbura acum 30 de ani când se aștepta cânte un porumbel de la fond la trei, patru sau cinci zile. Va întreb eu de ce am dat atâția bani pe ceasuri electronice și cumpărăm cipuri scumpe ca sa ne mulțumim sa avem decât porumbeii acasă și sa lăsăm punctele pentru jmecheri ? Nu urmăresc crescătorii din vest, dar știu ca olandezii la maraton sunt cei mai buni din lume, iar dumneavoastră îi comparați cu francezii. Sincer nu mă așteptam la asemenea comparație din partea dumneavoastră, pentru ca eu va consider un cunoscător. Este la fel cum as compara eu la fotbal Germania cu Grecia, adică nemții au demonstrat ca au fotbalul în sânge, iar grecii au câștigat și ei odată în viața un campionat european cu foarte mare noroc fără a demonstra face spectacol, sa înscrie. Așa au câștigat, dacă nu gresesc, o Barcelona cu vânt favorabil francezilor.
    Se pare ca dumneavoastră aveți o părere, un fix în legătură cu zborurile de maraton pe care nu vi le poate schimba o opinie realista, cu toate ca îmi dați dreptate.

  42. Cezar says:

    In opinia mea promovanti non-valorile la astfel de etape gen Berlin si aici nu ma refer porumbeii care au venit de varf, ci la crescatorii de ”pluton” de la granita cu Ungaria care asteapta si ei cu sufletul la gura sa fie facuti remarcati la astfel de etape. Cinste celor din vestul tarii noastre care fac porumbeii spectaculosi fara astfel de etape si de puncte luate. Am spus ca promovati non-valoarea, sa presupunem sa sunt un incepator la categoria maraton si vreau sa-mi fac astfel de porumbeii. Iau catalogul national si observ mai multi crescatori cu rezultate la palmares as maraton pe doi si trei ani si cu ghinionul meu aleg sa achizitionez porumbei de la un crescator din vest in detrimentul unuia din Moldova sau Oltenia. Pai acea pereche de porumbei care au facut rezultate poate nici nu se incadra la categoria as maraton, in niciunul din ani pentru ca a luat zborul de Berlin pe general. Vreti sa va dau exemple de crescatori care pe centrul lor au clasat 1 din 5 porumbeii, iar pe general au clasat 4 din 5 porumbeii?
    Sper sa fie o discutie constructiva si sa aibe toata lumea de castigat.

  43. Dan Bc says:

    Este foarte bine ce ati spus dar atunci sa folosim aceeasi unitate de masura pt toate categoriile. De ce nu as putea sa imi iau etapa de Medika din planul meu de zbor 461 km si doua Losice de 680 si sa fac norma la fond mic pt ca se compenseaza , daca zbor 461 km se compenseaza cu etapele de 680 , fac nr de km pt norma si in concluzie acel porumbel merita sa aiva norma la fond mic. Exact acelasi lucru imi explicati dvs mai sus doar ca pentru alta categorie !!!

  44. ciorba silviu says:

    Dl Marius aveti dreptate ca se joaca la limita dar cum am spus mai sus daca se face inca o cat. noi cei din zona 2 nu avem porumbei pt a putea angaja la inca o cat.la ultimele 2 maratoane care au fost in aceiasi saptamina 9 jud s-au angajat vreo 600 porumbei si 5 jud la fond pina in 1000 buc ,mai bine a-ti pulsa la km si ati rezolva problema de ex la fond norma sa fie de 1850 km la marathon 1800km s-ar putea face inca o cat. demifond mare asa cum au belgienii 450-600km ca asta la noi nu se joaca

  45. Cezar says:

    Si inca ceva, domnule Tunduc, dumneavoastra faceti comparatie intre Olanda si Franta, deci zboruri internationale, iar eu vorbesc de zboruri nationale. Acolo nu vine un crescator din Franta (cu km mai putini) sa-i ia punctele unuia din Olanda (cu km mai multi), iar la decernarea titlurilor nationale n-au treaba unii cu altii. Cred ca faceti o confuzie, pentru ca vreti sa nu va abateti de la ideea dumneavoastra.
    Sper ca cele spuse de mine sa va dea de gandit.

  46. andrei says:

    Domnule Cezar, chiar asa rau doare ca porumbelul suprem la categoria maraton nu este din Moldova? Incercati cu orice pret sa discreditati porumbeii din Vest-ul Romaniei? De ce?
    Oricum sunt peste ai moldovenilor ca si valoare. Ruta de zbor ii face sa fie mai valorosi.
    Porumbelul domnului Marcu este cel mai valoros porumbel de maraton din Romania in acest an.

  47. habaci calin says:

    Dl Cezar,din com dmv i-mi dau seama ca sinteti din zona 2,nu stiu in care parte a tari dar nu inteleg ce v-a doare ?
    Daca vreti sa v-a comparati cu zona 1 care i-a punctaje pe clasamentul general atunci aveti nevoie si de porumbei de calitate,nr de porumbei angajati si crescatori buni care sa-i bate pe cei din zona 1 .
    Daca vreti exemplu de crescatori din zona 2 care nu se pling si fac rezultate,jud timis,care este in zona 2 si de ani de zile ne bate la fond-maraton-extrem,dar……ei joaca tare nr mare de crescatori nr mare de porumbei si v-a asigur ca le convine sa i-si i-a clasamentul dupa general.
    Ce sa mai spun de zona 3 in care au aparut crescatori care bat zona 1 si 2 gen Dan Tampa,Groza,Curea….
    S-au facut multe facilitati pt zona 2-3,neutralizarea peste noapte ajuta crescatorul din spate ex daca eu la 940 km am porumbel in prima zi ora 21_30 min si cel in zona 2 la 950 km are la ora 5_30 min m-a bate,s-au facut etape cat mai lungi pt a intra porumbei a doua zi,s-au facut etape cu lansare intarziata pt a intra porumbei a doua zi,s-au schimbat directi de zbor pe anumite rute mai grele,nu stiu c-am ce ai mai vrea dl Cezar ? poate sa v-a aduca porumbei acasa cu avionul sa-i pontati inaintea celor din zona 1…
    Un sfat,daca vreti sa castigati in zona 2 investiti in porumbei,ocupati-va de porumbei,produse,tratamente,antrenamente,si porumbei de calitate{crescator} si cu siguranta la maraton-extrem ajungeti in top cu au reusit stan+ilie,dan tampa-curea constantin si alti din zona 2-3 jucand chiar cu 150-200 km peste primi din zona 1,chiar ultimi 2 ani au batut cei din zona 2-3 la nationale.
    Mult succes,si cautati concurenta nu fugiti de ea pt a v-a vedea adevarata valoare la porumbei si crescator.

  48. unu says:

    Andrei, calculeaza cate zile petrec porumbeii din vest in masina de-a lungul sezonului, apoi vorbeste despre valoare. Mai mult decat atat nu iti asuma victoriile altora ca fiind proprii intrucat vei fi mereu carcotas. Porumbelul suprem la maraton si-a luat puncte de pe Belin general, cu ceva porumbei din Moldova. Poate in viitor moldovenii vor trage la oala lr si nu vor ai cotiza bani si puncte celor din vest. Cati vestici au participat la vreun national din zona Moldovei ca si noi sa le intoarcem vizita?

  49. habaci calin says:

    unu.
    Valoarea porumbeilor nu se calculeaza in zilele petrecute in masina…….
    ruta de zbor,relieful,distanta zburata,si viteza in m\m adica un maraton cu 1500 m\m al zboara si un porumbel de general iar un maraton cu viteza de 900-1000 m\m al zboara doar porumbei de maraton si nu cred ca vrei sa afisam viteza porumbeilor din vest la maratoane s-au din alte zone ale tari…….
    Nu te-am vazut sa plingi la berlin in 2013 cind loc 1 a fost un coleg din tara moldovei…….atunci a-ti tras oala la voi ?
    LOC 1 URSU CORNEL JUD SV 1048 KM CU 0,50 PUNCTE
    LOC 2 OLTEANU RAZVAN JUD BN 1054 KM
    LOC 3 KELEMEN CSABA JUD MURES
    LOC 4 TIMPA DAN JUD CARAS-SEVERIN 1039 KM
    LOC 5 TIMPA DAN JUD CARAS-SEVERIN 1039 KM
    LOC 6 SALASAN CALIN JUD ARAD 958 KM
    LOC 7 HABACI CALIN JUD ARAD 938 KM
    LOC 8 BURCA IONUT JUD ARAD KM 939 KM
    LOC 9 COPACEANU SEBASTIAN CARAS-SEVERIN 1056 KM
    LOC 10 MLESNITA CONSTANTIN JUD SV 1031 KM
    SI LOC 16 STRUGARIU VALENTIN JUD SV 1059 KM
    Loc 1 suceava ? astept reclamati din partea ta…..
    Au intrat porumbei in moldova transilvania crisana banat,e cel mai echitabil concurs de maraton pt nordul moldovei transilvania crisana banat,din pacate sudul tari nu prea au sansa la berlin din acest motiv au maratonul lor national.
    Dl Cezar si pt dmv este acest comentariu,uitati-va sa vedeti din ce zona au castigat berlinul in 2013 s-au 2015 si sa i-mi spuneti ca nu este posibil pt zona 2 …….daca au si porumbei.!!!

  50. andrei says:

    unu, daca domnl Marcu si-ar fi luat punctajul de pe centrul Cluj (loc 1) tot era campion national. Nu trebuie sa va afecteze adevarul ca cei mai complecsi porumbei de maraton se gasesc in Transilvania si vestul Romaniei. Chiar nu s-a schimbat mai deloc punctajul cu cei 300 si ceva de porumbei angajati de voi la Berlin National. Nici mie nu mi se pare corect ca voi sa luati puncte pentru categoria Crescator din 7 maratoane iar eu din 4 desi mie-mi sunt suficiente si 3 etape. Nu este tot una ca noi sa concuram la Sylagalis cu voi. Urmareste muntii si ai sa-ti dai seama chiar daca nu accepti asta. Berlin este o etapa buna pentru voi. Veniti sa zburam impreuna de la Nurenberg. Sa vad cum stati atunci. Cam asta e diferenta intre Silagalys pentru noi si Nurenberg pentru voi. Hai ca te-am stresat destul. VESTU-I FRUNCEA 🙂

  51. unu says:

    @Habaci – Valoarea nu este data de zilele petrecute in masina insa performanta are de suferit. Vorbim de loc 1 din moldova in 5 Berlinuri? cu o floare nu se face primavara…
    @Andrei – Nu stiu care sunt cele 7 etape de maraton despre care vorbesti…anul asta au fost 2 zonale, 1 national si 1 seminational. O parte dintre moldoveni au lansat si la Berlin insa cu rezultate slabute ce nu iti pun in pericol baremele tale din 3 etape.
    Muntii despre care vorbim nu raman acolo tot timpul anului? De ce sunt mai usor de trecut pentru noi decat pentru voi? Stiai ca Birzai cade perpendicular pe Fagaras>? Ai vazut ca la Birzai Chicheanu au ajuns porumbei si in Banat?
    Cat despre valoare, pentru mine un campion provincial este peste campionul national, asta daca nu se intampla sa fie una si aceeasi pasare.

  52. Dan Bc says:

    Discutiile cu Vest si Moldova sunt de cativa ani si au mai fost dezbatute de multe ori, cei din vest care au impresia ca sunt mult peste valoarea celorlalte zone sa ceara autonomie sa isi faca tarisoara lor si sa zboare numai ei CEI MAI BUNI acolo.Sunt ani buni si ani rai pentru toate zonele din tara cred ca trebuie respectati campionii indiferent de zona.
    Au fost ani cand toate au mers perfect si ati dominat campionatul la fond si maraton ,au fost si anii Moldovei cand au dominat, motivele sunt foarte multe.Daca vi se pare ca Moldova e slaba toti cei din vest care aveti titluri nationale renuntati la ele si nu mai acceptati sa participati in campionatul national numai cu grupari slabe si foarte slabe pentru ca si voi sunteti slabi daca concurenta voastra e slaba !!!!

  53. admin1 says:

    @ unu & andrei
    Va rog sa incetati cu atacurile astea – care are porumbei mai buni la maraton – vestul sau Moldova. Care ruta e mai usoara etc. Fiecare zona are specificul ei si punct.
    Porumbei FOARTE BUNI sunt si in Moldova si in vestul Romaniei.
    Multumesc pentru intelegere.

  54. Lexus says:

    Marele duel a inceput! Moldova contra Ardeal sau Steaua contra Dinamo
    Sigur o sa iasa scantei. !!! Mânați măăăăi 🙂

  55. Cezar says:

    Văd ca Habaci m-a scos la “tabla” și as dori sa-i răspund. Îmi zice ce mă doare? Pai mă doare faptul (și mă repet) ca nu este echitate (sau pe undeva pe acolo). Te iau exemplu pe tine la zborurile de Berlin din 2011 și pana în 2014 (2015 nu s-a incheiat) și am sa detaliez situația, pentru a înțelege ce se întâmplă.
    Anul 2011
    * pe general clasezi 3 porumbei cu următoarele punctaje: 48,16; 130,04 și 166,29
    * pe județ clasei un singur porumbel cu 183,67 pot.
    AVANTAJ HABACI 135,51 PCT ȘI ÎNCĂ DOI PORUMBEI CLASAȚI CARE NU TREBUIA SA AIBĂ DE-A FACE CU PUNCTAJUL
    Anul 2012
    * pe general clasezi doi porumbei cu 10,41 și 40,01 PCT
    * pe centru clasei tot doi cu 14,43 și 78,35 PCT
    AVANTAJ HABACI 4,02 și 38,34 PCT
    Anul 2013
    * pe general clasezi trei porumbei cu 3,51; 14,55 și 145,51 PCT.
    * pe centru nu s-a facut clasament dar pe zona ta ai clasat doi porumbei cu 4,28 PCT și 27,84 PCT.
    AVANTAJ HABACI 0,77, respectiv 13,29 PCT și ÎNCĂ UN PORUMBEL CARE N-AVEA TREABA CU CLASAMENTELE.
    Anul 2014
    * pe general ai clasat 8 porumbei cu 14,86; 17,56; 51,61; 119,16; 164,01; 172,39; 185,63 și 193,46
    * pe centru ai clasat numai trei cu 37,47; 44,50 și 107,73 PCT.
    AVANTAJ HABACI 22,61; 26,94 ȘI 56,12 PCT PLUS ÎNCĂ CINCI PORUMBEI CARE LA FEL N-AVEAU TREABA CU CLASAMENTUL DACĂ NU ERA ACEST ZBOR-BERLIN.
    Vorbești de facilitate pentru cei din spate în legătură cu neutralizarea. Vezi ca n-ai ajuns sau l-ai sărit paragraful din RNS în care se spune clar ca la acest gen de zboruri trebuie lansați porumbeii astfel încât sa nu ajungă în prima zi la niciun crescător. Acu dacă voi ați fa ut regula sa intre în prima zi caut în alta parte vinovații.
    Dați exemple de reușite la maraton extrem numai din zona voastră. Cred ca nu ai catalogul național complet, ca sa vezi cine a câștigat aceata categorie de când s-a înființat (și în ce concurenta, cu câți campioni în ultimii ani, și cu ce viteze poți – compara zona ta cu Oltenia la viteze la maraton și o sa ramai surprins)
    Sfatul tău nu-l pot lua în considerare, pentru ca am făcut ăsta de mult timp și am rezultate pentru mine mulțumitoare (dar se poate și mai bine dar cu concurenții care-și iau puncte puține pe zboruri gen Berlin nu pot concura).
    Va ca d-nul Tunduc a luat atitudinea cea mai corecta și anume tăcerea, pentru ca dreptatea este de partea mea (mi-a și transmis-o în câteva rânduri, dar ăsta nu mă incalzeste). A incercat sa vina cu niște argumente ce nu au ținut.
    Sper sa citească câți mai mulți columbofila despre aceasta mare nedreptate care mulți n-o știu.

  56. pripon marius says:

    sunt din zona 2 cand as putea sa vad daca am clasat vreun porumbel la berlin se face o luna de cand so terminat etapa

  57. admin1 says:

    Pentru cezar:
    Am incercat sa ma abtin dar nu am reusit sa nu iti raspund.
    Vazand ca faceti afirmatii TOTAL neadevarate va prezint urmatoarele aspecte:
    Judetele Cs, Tm, Ar, Bh, Sm, Sj si mai nou Mm. joaca impreuna maratoanele de foarte multi ani de unde rezulta un clasament general, unul pe judet si doua pentru zona 1 respectiv zona 2. Vad ca tot dati pe aici ca nu stiu cate puncte castiga Habaci, Tunduc etc. la acest concurs. Eu iti spun ca aceste judete au angajat la Berlin National 2015 2.467 de porumbei fara Maramures care a imbarcat la Cluj. Tu ai luat punctajul pe care il prezinti de pe general si de pe centrul de imbarcare. Normal ca diferenta de puncte este mare intre general si centru. Daca zbura doar zona de vest punctajele se luau din 2467 porumbei, nu din 700, 400, 500 cat ai luat tu.
    La centrul Suceava se angajeaza 380 porumbei in 2015. Chiar asa de tare influenteaza punctajul acest numar de porumbei? Iti zic eu… este nesemnificativ.
    Cat priveste Transilvania as dori sa iti spun urmatoarele: Ei in fiecare an la ultima etapa de maraton aduna maxim 500 de porumbei. De ce sa nu le dai sansa sa angajeze la Berlin National unde au sansa reala de a obtine punctaje bune?
    Normal ca tie nu iti convine asta pentru ca au si ei o sansa in plus la campionatul national, dovada sta campionul la As Maraton Maturi din 2015. Fara Berlin 2015 rezultatele catorva crescatori din Transilvania nu ar fi fost deloc notabile pe plan national. Dar asa, situatia s-a schimbat iar unii nu accepta asta.
    Dreptate si corect este faptul ca moldovenii din nord isi pot lua echipa de la Berlin, Schwerin + 4 etape din planul lor??? Iar cei din vest, oltenia si partea de sud a Moldovei doar din 4 etape???

    In concluzie: Zona de vest a facut si poate face oricand rezultate de top national si fara porumbeii moldovenilor (380). Moldovenii (din nord) nu angajeaza cei mai buni porumbei la Berlin National si nu au cum sa castige sau sa aibe pretentii la aceasta etapa. Porumbeii de top sunt angajati la etapa din zona lor, doar cei care nu au excelat sunt angajati la Berlin. Putini porumbei de valoare sunt angajati de voi de aeea sunt si rezultatele mai slabute.

  58. habaci calin says:

    Din pacate mi-am pierdut timpul cu tine degeaba dl Cezar,daca pot sa i-ti spun domn s-au domnisoara ?
    Eu te-am respectat si ti-am respectat parerile numindute dl Cezar,iar tu m-ai luat peste picior si asa ai aruncat un habaci,dar pt tine sint dl habaci ca nu am fost cu tine la porci satului,respecta daca ai pretenti sa fi respectat.
    In rest vad ca nimic din ce ti-am explicat nu ai inteles,s-au nu ai vrut sa intelegi.
    De ce anul acesta ex,cele mai grele si lungi maratoane au castigat cei din zona 2 si 3 ? pt ca au porumbei de valoare si se ocupa de porumbei nu pling pe net….
    Iar eu ca pozitie in zona 1 sint la limita de zona 2 cind alti au 800 si de km eu am 900 si km dar nu m-am plins ca porumbelul meu fata de primi mai are 1-2 ore de zbor si chiar am reusit sa fiu in top la multe maratoane avind distanta mai mare ca multi crescatori din fata.
    Din 5 maratone nat berlin 2 au fost castigate de cei din zona 2-3 chiar primi 5 crescatori la doua berline au avut peste 1.000 km nu doar un porumbel la intamplare.
    Explica tu draga dl cezar cum s-a putut acesta performanta ?
    Da dumneata nu ai fost intre primi 5 la nationale ?
    Maratoanele din vestul tari sint cu vitezele cele mai mici din tara fata de oltenia si moldova deci nu poti compara zonele……
    Nu stiu in ce catalog national te-ai uitat tu dar in zona de vest la maraton extrem-national cei din zona 2-3 au fost campioni uita-te in catalogul zonal.
    Cum au reusit acei crescatoiri cu distante de peste 1000 km sa bata pe cei din prima linie ?
    Cred ca esti din zona moldovei si esti prieten cu vreun coleg moldovean pe care-l bate colegul nostru din transilvania la as maraton si te doare ca porumbelul i-a clasamentul mare cu punctaj mai bun.
    DAR TE-AI UITAT CA ACEL PORUMBEL A CLASAT 3 MARATOANE 2 PESTE 1.000 KM SI LA BERLIN ESTE IN ZONA 2 CU 1.017 KM…..CE TE DOARE ?
    Dupa pererea mea este cel mai bun porumbel din Romania,atit la maraton extrem cit si la as maraton.
    Vad si i-mi dau seama ca ori ce discutie cu tine nu poate sa i-ti deschida ochii larg pt ca nu vrei,si dupa cele relatate de tine se vede ca esti foarte narcisist,astepti ca lumea sa aplaude interventia ta tardiva,si in mintea ta crezi ca l-ai umilit pe Tunduc,dandu-ti tie dreptate,dar de fapt Tunduc a vrut sa-ti demonstreze ca la nationale au castigat cei din linia 2-3 cum poti sa-i privezi de un punctaj bun cind ei au batut linia 1 ?
    Bravo celor care joaca si castiga cu distante mai mari,si nu se pling pe net ca domnisoarele.
    O seara buna dl cezar din moldova……
    Am dreptul si dreptate sa i-mi felicit colegul din transilvania,de mult nu a mai fost asa un porumbel bun in transilvania,felicitari,toata stima si respectul tinind cont in zonele din vest anul acesta am avut fondurile ca maratoanele si maratoanele ca megagrelemaratoaneextreme.

  59. Cezar says:

    Pentru Andrei:
    Citeste cu atentie comentariile mele si o sa vezi ca nu au treaba cu ceea ce-mi reprosezi tu mie. Din contra am specificat in com. 43 ceva, iar tu intelegi cu totul altceva. Eu stiu ca realitatea este cruda, dar asta este. La nici un zbor din tara nu exista diferente atat de mari de punctaje intre general si centru de imbarcare. Este normal cand concurezi cu Prahova, Galati, Braila si alte judete. Eu am citit pe net cum a luat “nastere” acest zbor si vreau sa se mentina, dar cu punctajele luate pe general ii dati de lucru realizatorului de la emisiunea “ROMANIA TE IUBESC”.

  60. habaci calin says:

    UNU
    Ai dreptate ca doar 1 berlin fost castigat de moldoveni dar tine cont de un aspect foarte important.
    Cati porumbei au fost din moldova la berlin din cei 3600 angajati ? 300 de porumbei ? hai sa fim seriosi 300 de porumbei poate sa bata 3300 de porumbei si cei mai buni din zona de vest pt ca noi nu avem {sanse la alte zone sa angajam porumbei pt o echipa in plus}noi vestul am angajat toti si cei mai buni porumbei,deci cine are sansa mai mare ?
    Frati moldoveni au si ei nationalul lor si probabil ca acolo au angajat porumbei cu sansa,iar la noi in vestul europei sint alte conditi de zbor-relief-zone-canicule deci vin alt tip de porumbel…..
    Din acest motiv eu am afirmat multi ani ca”CAMPIONATUL NATIONAL ESTE UNUL MINCINOS}pt ca nu poti compara zonele si tipul de porumbel,o zona e mai grea cu viteze mici porumbei mai lenti,o alta zona e cu viteze mari cu porumbei mai rapizi.
    Din acest motiv eu am spus catalogul provincial este cel mai aproape de adevar si reflecta valoarea porumbelului-crescatorului.

  61. Cezar says:

    Pt. admin 1
    Te rog sa-mi dai exemple de diferente de puncte la fel de mari intre general si centru din tara. Locurile in nationala si mai ales pe podium se diferentiaza de la cateva sutimi la cateva puncte, iar dumneavoastra imi spuneti ca ce conteaza 300 de porumbeii in plus. Unii din spate se uita ca nu pot face clasamente pe centre la ultimele maratoane iar altii sunt avantajati. Luati celelalte zboruri din vest si o sa observati ca nu sunt aceste diferente pentru ca diferenta intre primul si ultimul crescator nu este de 350 de km si numai vorbesc de relief. M

  62. admin1 says:

    Cezar esti foarte rau intentionat. Cum naiba sa imi iau punctaju la Berlin doar pe centru de imbarcare cand Cs, Ar, Tm, Sj, Bh, Mm fac parte din zona 1 si concureaza impreuna de cand lumea?
    Ai o problema mare Numita zona de vest. De ce voi din moldova de nord luati la Sylagalys punctaj de pe general cand Galati si Braila nu au nici o sansa? Aici nu e diferenta mare de punctaje de pe centrul de imbarcare comparativ cu Punctajul de pe national? Aici nu sunt avantajati primii?
    Scopul tau e sa f…. lumea de cap. Noi angajam 2500 de porumbei iar tu vrei sa luam punctaj de pe centru? Hai ca esti tare…