voiajori

Update:
După apariția articolului, am mai primit niște telefoane de la persoane credibile.
Conform acestora, tot comitetul asociației Timiș a fost pentru lansare la 10:30.
Așadar, lansarea s-a făcut la 10:30 la decizia comitetului de organizare zonal, format din Tănase, Oka, Tunduc și Erdei.

………………………………………………………………………………………………………………..

Azi știm cu toții că decizia lansării de la Amstetten a fost una eronată. După principiul „scapă cine poate”, au început acuzele.

Nu aș fi scris acest articol, pentru că problemele Comitetului de organizare din Zona de Vest sunt vechi și aș fi preferat să le discutăm la întâlnirea zonală, dar telefoanele primite azi și ieri m-au făcut să fac acest lucru.
Însă la nivelul ZONEI 1,toate deciziile bune sau rele s-au luat mereu prin vot, și nu există nici o persoană care să poată fi acuzată singură, de nici o lansare.

Astfel, din telefoanele primite, am aflat că se vorbește în special în Timișoara că eu aș fi cel care a decis de unul singur lansarea porumbeilor.

Să o luăm cu începutul:
Ieri dimineață m-a sunat Marian Ilie, (singurul nume pe care îl dau, pentru că suntem prieteni și cred că nu se va supara), nervos, întrebându-mă de ce nu am lansat la 9:30, pentru că el a aflat că: soarele era pe cer, dar că eu m-am opus și că șoferul nostru ar fi vrut să-l bată pe delegatul Timișului, care, chipurile, ar fi vrut să de-a drumul la porumbei.
I-am zis: „Mariane, decizia de a lansa la 10:30 a aparținut comitetului din care fac și eu parte și eu chiar am atenționat că șoferul nostru mi-a zis că vremea nu este cum trebuie.” Nici măcar nu s-a luat în calcul ora 9:30, pentru că toată lumea știa că e ceață. Cât privește gluma cu bătaia, șoferul nostru nu cred că e în stare să bată pe cineva la cât e de blând.

Au urmat alte telefoane, culminând acum câteva ore cu unul, al unui alt prieten, care îmi zice: „Toată Timișoara zice că tu ai forțat lansarea, că Tănase s-a opus vehement și că tu ai decis singur.”
Hopa, zic! Adică aceleași procedee din vară, când la etapele proaste, cei care au forțat lansarea, după, când a fost prost, dădeau vina pe alții!!!

Poate cele pe care le-am aflat telefonic sunt adevărate, poate nu. Însă e normal să spunem adevărul.

Să luăm așadar ziua de duminică, la pas:
La ora 7:40, eram la Hotel Astoria Arad și m-a sunat șoferul nostru, care mi-a zis: „Marius, ce facem, că e ceață foarte deasă, nu se văd munții în față, vizibilitate proastă, etc.” – Răspund: „Nu facem nimic, așteptăm să se ridice ceața!”
Imediat, l-am sunat pe Costel Tănase, președintele comitetului de organizare. Mi-a zis: „Știu, că am vorbit cu delegatul. Ne auzim peste o oră, că mai repede oricum nu avem șanse de lansare.”
La ora 9:00, am vorbit cu șoferul și situația era la fel. Și apoi, cu Costel, și am convenit că ne auzim în jur de 9:30.
La 9:30, la fel, ceață persistentă.
La ora 9:50 – 9:55, Costel Tănase m-a sunat și mi-a spus că a vorbit cu Erdei și să lansăm la 10:15. I-am transmis că, potrivit a ceea ce î-mi spunea șoferul nostru, nu se va lumina în următoarele 20 de minute și că eu aș fi pentru cel mai repede la 10:30. Nervos, Costel mi-a replicat că distrugem porumbeii dacă mai așteptăm și că e de acord cu 10:30, cu condiția că, dacă la 10:30 nu lansăm, să stăm până a doua zi.
Zic: „Hai să vorbim cu oamenii din teren pe la 10:15, să vedem ce e acolo, că vremea nu e de lansat și facem o catastrofă mare.”
La 10:15 am vorbit cu șoferul meu, care cu jumătate de gura mi-a zis că vremea e „așa și-așa, nu prea bună.”
Imediat după, m-a sunat Costel și mi-a zis că a vorbit cu Erdei și că și Erdei e pentru 10:30, așa cum mi-am dorit eu mai înainte și să dăm drumul. Zic: „Costel, vezi că șoferul meu nu mi-a zis că e bine.” Costel Tănase însă a continuat, zicând că are și el delegat în teren și că deja sunt 2 la 1 la vot și că și Aradul vrea să se lanseze azi, cât mai repede, să nu omorâm porumbeii în mașină.
Ok, am zis, la 10:30 lansăm atunci, însă va fi o etapă foarte grea!

După închiderea convorbirii, mi-a căzut semnalul și efectiv nu am putut contacta șoferul pentru a lansa la 10:30. La 10:33 mi-a venit semnalul la telefon și l-am sunat pe Costel, spunându-i de problema cu telefonul. Mi-a zis că a vorbit el cu delegatul și s-a lansat. Ok zic, foarte bine, Doamne ajută!
Am încheiat cu tachinări despre cine va lua mașina, etc etc.

La ora 12, m-a sunat Paul Erdei, care m-a întrebat de ce am lansat la 10:30. Păi zic, „Costel mi-a zis că și tu ai fost de acord cu asta!”
A continuat: „Nu este adevărat! Eu am cerut să lansăm la 10:00, dacă se poate, dacă nu după 12.00, pentru că la 10:30 sunt șanse ca cei cu 500 să aibă porumbei în prima zi, iar eu la 600 nu am nici o șansă. Iar s-a forțat că bate vântul în jos…. Si trebuia să lansăm să câștige ăia….”
Măi, zic, „mie așa mi s-a spus, iar la 10 era încă ceață și la 10:30 era destul de rău și, colac peste pupăză, au plecat porumbeii spre Germania.” (acest aspect urmează să fie discutat la ședința zonală)

Nu mi se pare normal ca după, unii să afirme (dacă este așa), că ei de fapt s-au opus lansării și că eu aș fi decis singur!!! Suntem un comitet format din Tănase, Oka, Tunduc și Erdei și suntem principalii vinovați pentru această etapă catastrofală!
De aici și până a ajunge la discuții cu „sorele de la 9”, bătăi și mai știu eu ce, e cale lungă.
Personal, consider că vina pentru această etapă se datoarează următorilor factori:
Lipsa comunicării în comitetul de organizare. Unii vor să fie șefi, fără să-și asume răspunderi.
Lansarea în condiții ne-prielnice complet, pe principiul „mor porumbeii dacă îi lansăm mai târziu”.
Trimiterea unui delegat lipsit de experiență, fără capacitatea de a putea transmite și lua decizii singur.
Indolența unor județe care atunci când am insistat să aplicăm principiile „Manualului de lansare a lui Breemen”, au ripostat că este depășit și că Olanda are altă climă.
Lipsa delegatului lansator, care din nou își bate joc de noi, dupăp ce în primăvară ne-a ținut prin stații PECO, și ne-a dus dimineața la locul de lansare, acum nu a venit la lansare, deși se vorbise cu el.
Existența unor fenomene ciudate care au făcut ca porumbeii să plece greșit.
Personal, ca unul care am votat, îmi cer scuze crescătorilor participanți, însă atunci părea totuși o decizie bunicică și nimeni nu putea să prevadă ceea ce se va întâmpla.
Cât prievește „prognosticul” meu de la îmbarcare, el se baza pe condițiile meteo și pe desfășurarea de până atunci a zborurilor cu puii pentru zona noastră. Dacă la 300 de km ne-au venit puii în 2 zile, oare cum puteau veni de la 600?!?
Am aflat de pe alte site-uri despre un incident petrecut la îmbarcare între câțiva crescători bihoreni, dl Mermezan de la Timișoara și alte câteva persoane. Mărturisesc că am ajuns foarte târziu la îmbarcare și nici Călin Habaci și nici Mermezan Lucian, cu care am stat acolo aproape două zile, nu mi-au zis nimic, dar la ședința zonală voi invita persoanele implicate, pentru a vedea care este adevărul și dacă este cazul, să luăm măsuri regulamentare.
Nu aș fi vrut să fac publice aceste discuții, așa cum nu le-am făcut nici pe cele din vară, însă cred că e timpul să ne asumăm faptele în zonă, nu să dăm vina pe Tunduc și atunci când el e împotriva unei lansări care iese prost și atunci când nu ies kilometrii unor crescători din Timiș la primele trei fonduri și în alte situații.
Poate cele primite telefonic nu sunt adevărate, însa e bine să lăsăm crescătorii să vadă cum se iau deciziile.
Oricum, după acest an, politica județului Bihor cu privire la lansări se va schimba radical, sper eu, în bine!

Cu respect pentru toți columbofilii corecți,
Marius Tunduc, Președinte Ac. „Voiajorul Bihor”

………………………………………………………………………………………………………………….

Mai jos, găsiți câteva filmulețe cu lansarea porumbeilor, desigilare, etc…

* Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al Columbofil.net!

Adaugat pe 4 Sep 2012 de |  | 12,075 views

32 pareri la articolul “LANSAREA DE LA DERBY „AMSTETEN” – EXPLICAȚII”


  1. marius-arad says:

    acum aruncam pisica moarta in ograda vecinului,d-le Tunduc? ar trebuii ca si dumneata si domnul Tanase sa va dati demisia si sa lasati pe altii mai competenti sa conduca.

  2. stelian says:

    Mai fratilor nu stiu care,cum ati hotarat,dar la fata locului vremea arata tare naspa!!!Nu se vedea pic de soare,iar vantu batea destul de tare(cel putin asa reiese din zgomotu de fond)la 10 jumate.Ori se stie ca daca nu se vede macar putin soare sus pe cer,adio porumbei.

  3. HABACI CALIN says:

    In sfirsit Marius ,ai spus ce trebuia spus mai de mult ,ca si la alte etape sa mai intamplat unul “cea” si unul “hais”,cu comisia de lansare.
    Eu cred ca nimeni nu poate fi tras la raspundere,pt ca nimeni nu ne-a bagat porumbei in masina cu forta.
    Singuri si nesiliti de nimeni am ales sa ne imbarcam pui pt fond.
    Cum a spus si Marius,se stia de catastrofele inainte de acest fond,se stia de prognoza meteo,se stia ca etapa de fond Amstetten nu este una foarte buna,in 5 ani de zile lansarile de la Amstetten cred ca unul singur a fost bun in rest doar etape grele.
    Am inteles de la DANI MARTA ca se va inlocui amstetten cu jihlava,o etapa foarte buna de fond atat la pui cat si la maturi.
    Dar a fost 1 judet care sa opus,acuma tragem consecintele.
    Cand se vrea sa se faca lucruri bune,ne opunem,cand se termina tragic,gasim repede tapi ispasitori.
    Singuri vinovati pt catastrofa ce sa intamplat sintem noi,cei care am angajat pui la aceasta etapa de fond,pt ca am stiut ce ne asteapta la amstetten,dar tot am riscat.
    PAREREA MEA ESTE CA FONDURILE CU PUI TOAMNA NU AVEM CE SA CAUTAM IN AUSTRIA, CEATA,PLOI,VANT,NU SE POT LANSA PUI IN CONDITII BUNE DIN AUSTRIA.
    IN PRIMAVARA LA PRIMUL FOND CU MATURI AMSTETTEN,NE POVESTETE DELEGATUL LANSAREA,”AM LANSAT PORUMBEI DE SUS DUPA MUNTE SI NU AU PLECAT SPRE ROMANIA,AU LUAT-O IN JOS SPRE ITALIA,PRIN MUNTII ALPI SI TOTI MUNTI ERAU ALBI DE ZAPADA,IAR PORUMBEI AU DISPARUT DUPA MUNTE,CARE ERA ALB TOT CU ZAPADA PE EL.
    CUM A FOST ETAPA DE AMSTETTEN CU MATURI ? EXTREM DE GREA.
    CE MAI CAUTAM SA LANSAM PUI TOT DIN AMSTETTEN?
    PT CA ASA VOR UNI DIN ANUMITE JUDETE ? SA MEARGA EI SINGURI ACOLO DE ANUL VIITOR, CA NOI NE-AM SATURAT DE CATASTROFE.
    AM AVUT UN AN FOARTE GREU CU MULTE CATASTROFE,TREBUIE SA ANALIZAM LA RECE SI SA NU MAI REPETAM GRESELILE FACUTE,SI VINA NE APARTINE NOUA TUTUROR,PT CA AN DE AN TOT REPETAM ACELEASI GRESELI.

  4. PESCARU ALEXANDRU says:

    Luarea unei astfel de decizii( lansarea) este foarte greu mai ales cind nu te aflii la fata locului. De citiva ani persistam intr-o prostie,* ajutati* fiind si de tehnica (INMH, NET, etc.). Decit *minti luminate cu ginduri negre* in comitete mai bine am alege niste delegati responsabili.
    PACAT PENTRU PORUMBEII PIERDUTI!!!!!!!!

  5. nik says:

    ala nu era timp sa se dea drumul la porumbei de la 600 km si pui

  6. nik says:

    si daca aia de acolo nu au sa trimita delegat la lansare de ce nu schimbati localitatea de lansare ?

  7. nik says:

    de ce nu lasati delegatii de la masini sa ia singuri decizia daca se poate lansa sau nu ?

  8. nik says:

    eu daca eram delegat si aveam pui in masina singur impreuna cu cei de la fata locului hotaram cand lansam porumbeii.nu sa intreb in tara,ce treaba au ei

  9. nik says:

    se puteau intoarce acasa puii,se putea repete etapa,care era problema ?sau nu se mai zbura acolo si se putea organiza o etapa mai scurta.de ce 600 km ?anul asta s au speriat saracii pui la etapele scurte,s au pierdut majoritatea.de ce nu i ati dus la bamberg ca sa va bateti joc de tot de ei.pacat de ei,la cateva luni cu buna stiinta v ati batut joc de ei

  10. NELU SARAC says:

    una peste alta i-am POTOPIT ,noroc ca am ai scos ceva tardivi si la anu jucam doar viteze si demifond .

  11. Marius Tunduc says:

    Scopul articolului nu este sa dau eu vina pe cineva. Toti am hotarat, toti suntem de vina!!!
    Poate ne vom invata minte sa ne instruim delegatii,sa trimitem oameni experimentati, care sa fie capabili sa ne spuna din teren- NU SE POATE LANSA SI EU NU LANSEZ!!!
    Oricum de la anul noi vrem sa montam ipcamera pe masina pentru a putea viziona vremea.

  12. gheorghe says:

    ciudati mai sinteti.baiatule,pai nu tu ti-ai batut joc cind i-ai dus la imbarcare ? ca nu se da amenda daca nu participi.nu stiai distanta ?..pina si harta vintului o aveai pe site.iar daca nici nu ai participat,ce te bagi ?daca burca a cistigat loganul,e destept tunduc?sau daca eu am pierdut toti puii,e timpit tunduc ?
    intodeauna cistigatorii cistiga si lesinatii pling.dar plinsu asta zgomotos e penibil pentru barbati.

  13. marius-arad says:

    astia doi,caline,sunt ca basescu cu pdl-ul.lumea nu-i mai vrea ,dar ei trag cu dintii de scaun.

  14. fam.TOTH says:

    ,,ASA SA DECIS SI GATA,, MARIUS TUNDUC.ASTA A FOST REPLICA D-LUI TUNDUC LA AVERTIZAREA FACUTA DE OCA CA TIMPUL ESTE NEFAVORABIL SI CA NU ESTE BINE SA SE FACA LANSAREA IN ORICE CONDITII PT. CA PIERDERILE VOR FI MARI. URMARITI PE COLUMBOFIL.NET COMENTARILE.
    RODICA TOTH

  15. Popa Claudiu says:

    Am inceput foarte frumos,o inbarcare frumoasa,reusita gindita foarte bine,o ambianta placuta (cred)pentru toata lumea,un mic incident cu domnul Mermezan care pe o parte avea dreptate(tre sa mai lasam si de la noi si sa intelegem pe toata lumea,se mai fac greseli,domnule Mermezan).Habaci,are dreptate in privinta tinpului toamna in centrul si in partea de nord a Europei,sunt multe ploi si vremea este mai tot tinpul inchisa.Cit despre lansare,nu cred ca pui nostri nu puteau astepta,pina luni dimineata,nu crapau,asta numai in situatia ca in urmatoarea zi era tinp prielnic de lansare.Au fost porumbei care au ajuns acasa,cum si dece ceilalti nu au putut,eu sunt de parere ca primi 30 de porumbei sositi,nu conteaza ca sunt de derby sau nu sa fie premiati,merita pe deplin.Sa nu ne descurajam,mergem inainte ca am pierdut mai mult decit atit,asa a fost anul acesta l-am inceput toata lumea cu stingul.VA SALUT PE TOATA LUMEA.

  16. Denis Senciuc says:

    Cine se simte responsabil, trebuie sa fie un om trist.

    A distrus niste suflete nevinovate…

    nu le-a dat nici o sansa…

  17. Denis Senciuc says:

    e buna ideea cu camere pe masinile de transport. Atunci n-ar mai fi loc de discutii inutile si acuze nefondate.

  18. Marius Tunduc says:

    D-na Rodica, nu inteleg ce vreti sa spuneti, fiti va rog mai explicita.
    Eu nu am vorbit cu OKa la lansare deloc, si din cate stiu de la Arad a fost consultat Chebeleu, Oka fiind ori plecat ori asa ceva,nu stie exact.
    Asadar chiar nu stiu despre ce vorbiti.

    Dl Denis,eu sunt unul dintre responsabiili,desi informatiile despre starea vremii de acolole-am primit doar prin telefon. Daca eram in teren oricare din comisie sunt convins ca nu se lansa.
    Mai in gluma mai in serios la imbarcare cand am ajuns (tarziu pt ca am fost plecat din tara) le spuneam unor prieteni ca va fi jale, ca prognoza e cu temperaturi foarte mari si cu vant slab, si cu directii diferite pe traseu,plus ca Amstetenul e etapa dracului, etc, etc
    Totusi nu as fi crezut vreodata ca putem avea sosiri asa proaste.
    Zilele urmatoare am sa a propun o analiza concreta cu date si filme despre anumite lansari de porumbei care au iesit prost. Poate ar fi timpul sa incepem sa invatam.

  19. Delabistrita says:

    Intr-un alt articol am facut niste preziceri despre zborul ce era in derulare si v-am indemnat la curaj si sange rece daca nu ve-ti avea porumbei in prima zi. Fiecarui om ii este necesar sa manance si sa bea, nimeni nu il poate condamna pt aceasta, dar nimeni nu este obligat sa se aseze pe un anumit scaun, o face din liberul sau arbitru. Asa cum fiecare participant a ravnit la locul 1 in prestigiosul concurs, asa unii au pierit pe limba si mana lor. La vremea ce era prognozata (de care fiecare participant trebuia sa se intereseze, nu sa dea vina pe altii) nu cred ca se putea lua o decizie mai buna. Am fost pus si eu de nenumarate ori sa iau asemenea decizii, iar dintre toate relele trebuie sa alegi raul cel mai mic. Intradevar locatia de lansare este una dificila si noi zburam Amstetten si eu am incercat in iarna sa explic colegilor din structurile de conducere ca nu e buna locatia, dar am pierdut, cum e si democratic, la vot. Poate la sedinta urmatoare se vor destepta sau macar vor intelege gravitatea localitatii de lansare cand vremea e nasoala (la inceputul si la sfarsitul sezonului). Daca ar trebui sa alergam toti intr-o cursa la capatul careia ne-ar astepta un kg de aur, oare nu am participa… daca unii si-ar rupe piciorul in timpul cursei sau ar pusca vre-o tranta, cine ar fi vinovat, poate altul face apendicita si unul infarct, totusi numai unul va fi invingatorul… ”Binenteles ca daca nu imi rupeam piciorul as fi castigat eu aurul”, se vor auzii gurile rele, dupa finele cursei, binenteles… dar nu a fost sa fie. Aici a invins Burca, poate data viitoare ve-i invinge TU, draga cititorule, asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam, ci doar sa cautam sa imbunatatim ceea ce depinde de noi. Belgienii si Olandezii asa si-au cladit familiile lor de pasari. Felicitari tuturor participantilor, ei sunt adevaratii eroi ai acestei lupte.
    Mariuse alta data fa o comisie cu numar impar de membrii, o sa vezi, se va vota mai bine. Nu tre s fie neaparat cu functi, le trebuie experienta 😛

    …spor la zbor !!!

  20. Constantin Tanase says:

    ANUL VIITOR, LA CONCURSUL DERBY, VOM LANSA PUII INTERZIAT, SA NU AJUNGA LA NIMENI IN PRIMA ZI !!! ???
    ……………………………………….
    Nu va grabiti sa trageti in mine cu diverse acuze ! Nu sunt convingerile mele si nici vorbele mele ! Sunt afirmatiile „prietenului” meu Marius Tunduc, la momentul imbarcarii porumbeilor pentru etape DERBY – AMSTETTEN.
    Am ramas socat, raspunzandu-i ca oricum nu sunt de acord si ca nici celelalte judete nu cred ca au nevoie de experiente ! Mai vedem pana la anul…In gandul meu, dupa concursul de la Berlin, mai vrea o experienta de acelasi gen, cu puii din 2013…
    Oricum, atat eu cat si majoritatea crescatorilor din Timis suntem pentru lansari la prima ora ! Nu, experientelor din 2012 !!!
    Daca domnul Marius s-a grabit sa arunce pisica in alta curte, voi relata si eu, evenimentele asa cum le-am trait impreuna cu alti columbofili din Timis…Fiecare columbofil onest va trage propriile concluzii, sper obiective, nu conform simpatiei sau antipatiei fata de unul sau altul. Ca unii se ascund dupa un nume sau altul fals, este problema lor, nu o sa raspund unor astfel de persoane.
    ……La ora 07.30. am luat legatura cu delegatul pentru a afla primele detalii de la fata locului. Am aflat ca vremea nu este buna, ca a plouat marunt si ca ceata este foarte densa. Am intrebat delegatul daca a dat mancare la porumbei si mi-a raspuns ca …”le da apa, ca au mancat aseara…Asa a spus Paul”…L-am rugat, daca tot trebuie sa asteptam, sa le puna mancare, dupa care apa…Am stabilit sa vorbim mai tarziu.
    In maxim 5 minute am fost sunat de Marius Tunduc care mi-a spus ca…”nu trebuie sa dam mancare la porumbei dimineata, ca zboara mai bine fara, oricum au mancat aseara…”
    Aici apare prima intrebare, daca avem delegat, ce rol are soferul, altul decat a conduce… masina ! Nu este prima data cand intre soferul de la Bihor si delegatii participanti au aparut scene care au culminat cu amenintarile soferului cu bataia !? Avem un sofer sau al doilea delegat, primul de fapt, pentru ca…functioneaza principiul…este masina mea, fac ce vreau…sunt prieten cu Marius, fac la fel, ce vreau…
    In acele momente am inteles de fapt, de ce Marius Tunduc s-a oferit sa puna la dispozitie masina judetului Bihor, ce-i drept in conditii necolegiale si neprincipiale…Sa explic…Eu, pun masina la dispozitie, voi platiti suma de 600 de Euro cheltuieli de deplasare si 100 Euro delegatul, am continuat eu.
    Ok, a spus Marius, dar eu vreau explicatii la antecalculatia facuta si cer sa primesc pe e-mail, Km, consum, taxe de drum, sofer, etc, sa stim si noi pe ce
    dam banii. La final, impartim la 4, conform celor 4 judete participante, spun eu.
    Nu, impartim la 3, judetul Bihor pune masina la dispozitie, nu plateste nimic !? Asta a spus Marius la data imbarcarii porumbeilor, nu la telefon cand a vorbit cu mine !
    Oare, asta este scopul columbofiliei, cel putin in zona 1 ? Comert ?
    Daca stiam asta, poate vroia judetul Arad sa puna masina in joc, sau Satu – Mare, sau Timisul ?
    ………Dar sa revenim la porumbei, care conform umilei mele pareri si nu conform teoriei unui olandez viteaz, ar fi trebuit sa manance putin, sa bea apa si apoi lansare, mai ales ca sunt sigur ca dorinta unora de a lansa dupa 10.30, chiar dupa 12.00 a fost premeditata, pentru ca porumbeii sa nu intre in prima zi, ei avand peste 600 km. Era vorba de o etapa de fond , nu de viteza !
    …………..Alte discutii cu Marius, la fiecare 30 de minute o discutie cu delegatul….
    In acelasi timp, il sun pe Tibi Iancu, vice-presedinte la Timis, rugandu-l sa contacteze ceilalti membrii de comitet si sa-i intrebe care este ora maxima la care putem lansa. Pana la acest telefon am mai vorbit cu Tibi de 2-3 ori, acesta aratandu-se foarte ingrijorat asupra faptului ca nu am lansat porumbeii. Mi-a spus ca…. „ma suna columbofilii si ma intreaba ce s-a intamplat de nu am lansat…”
    I-am prezentat situatia de la locul de lansare, de fiecare data, reusind cu greu sa-l conving ca inca mai este ceata…Ulterior m-a sunat si mi-a spus ca….”pot da drumul la porumbei ca oamenii cu care a vorbit sunt, oricum nervosi, ca nu am lansat mai devreme…” I-am raspuns ca…”dupa ora 10.30. nu mai sunt de acord sa lansam porumbeii pentru ca si asa o parte dintre ei vor intra in noapte, pe unde apuca…..”
    Inainte de ora 10.00. am reusit sa vorbesc cu domnii Chebeleu Dan si Erdei Paul, prezentand de fiecare data situatia, cu propunerea de la lansa la ora 10.00. Au fost de acord, dar din nou soferul si-a facut datoria fata de stapan…Desi la ora 09.50 delegatul mi-a spus ca….”s-a pus de acord si cu Paul si pot lansa la 10.00”, ulterior m-a sunat Marius si mi-a spus ca meteorologul de serviciu, Paul, spune ca…mai este un pic de ceata ! Lansam la 10.30. ce zici ? intreb eu, altfel, nu mai lansam, pentru ca va fi o catastrofa daca nu intra majoritatea porumbeilor in prima zi !…am continuat eu….
    Si am lansat la ora 10.30…..restul este o cruda realitate, asa cum cred ca nu a vrut nimeni….
    ………………………………………………
    Observatii personale………
    Prima greseala a fost cea la momentul semnarii protocolului cand s-a precizat ca va fi un concurs comun, porumbeii de DERBY cu porumbeii care nu participau la acest concurs. Personal, am vorbit cu cativa membri de la Timis spunandu-le ca…”daca nu era acest concurs DERBY programat pe 01.09.2012, concursul de FOND ar fi trebuit amanat pe saptamana viitoare, cand prognoza este mai buna….” PROGNOZA NU A FOST FAVORABILA !
    Asa, porumbeii au mers impreuna, fara voia lor…cu voia noastra a unora care au urmarit promovarea sportului columbofil si nu numai !!!
    Sa continuam…daca la concursurile cu maturii, etapa AMSTETTEN s-a dovedit una foarte grea, de ce nu am schimbat etapa cu alta ? Propunerea a venit de la Marius Tunduc, pentru IHLAVA, dar s-a opus categoric judetul Satu-Mare ! De ce ? Pentru ca ….la aceesi etapa au fost mai prezenti pe clasamente, columbofilii din Timis si Arad ?
    Personal, inainte cu doua luni de aceasta catastrofa, am propus comitetului de conducere din Timis schimbarea etapei AMSTETTEN, membrii fiind de acord. Ce s-a intamplat ulterior ?! De ce nu se uita nimeni la numarul de porumbei participanti dintr-un judet sau altul ?
    Anul trecut la negocieri, am fost singurul care am spus….”judetul Timis doreste mentinerea protocolului, fara nici o schimbare”…. Acum se doreste din nou schimbare….de ce ? si daca o facem pentru cat timp ? Pana vin bine porumbeii dintr-un anumit judet ?
    ….Si ca sa lamuresc o alta problema domnule Marius Tunduc, daca tot cautam mortii prin cimitir, la Arad am intrebat clar tehnicul de judet….”domnule Bojin Sdravco avem toate conditiile indeplinite, ca numar de km pentru toata lumea ???!!! ” Mi s-a raspuns sec….”DA !” Au fost atatea persoane de fata, care este problema ? La ce este o persoana responsabil tehnic ? Sau pe cine sa cred, la o astfel de intalnire? …AVIZ UNORA, CARE LE TOT SPUN, DAR EI AUD CE VOR EI !!!
    ……Scuze, sa revenim……
    A mai fost recent pe net, o interventie a unui „domn” foarte vioi de la Bihor, referitor la faptul ca….de ce nu se respecta intelegerea de a lansa porumbeii in orice conditii, ploaie, ceata, vant, cutremur, grindina, etc !!!
    Care intelegere ? A fost scrisa in protocol ? Afla „domnule” ca eu nu am fost de acord cu asa ceva !!! Si OCA si alti oameni normali ! Ce vina aveau porumbeii care nu participau la acest DERBY, dar trebuiau lansati cu ceilalti, eventual pe furtuna ?!
    Da, am vorbit cu Marius Tunduc, la propunerea lui, de a lansa porumbeii la o ora prestabilita, dar nu in orice conditii….am spus ….”in conditii normale, fara a tine cont de directia vantului……” cum le place unora….dar pe ploaie, ceata, nu !!! Crestem porumbei pentru a face teste ?
    Iar tu, draga „domnule ” fii mai atent pe viitor, ca te tii de prostii… Masina trebuie castigata cinstit, nu cu artificii…
    ……….O alta observatie si propunere in acelasi timp….Lasati columbofilii sa participe la concursuri in grupari mici, de comun acord, nu fortati natura si porumbeii, in zone monstruoase de la Satu- Mare la Caras – Severin !?
    Lasati pentru etapele de FOND, Timisul si Aradul sa-si FACA PLAN DE CONCURSURI COMUN, mergeti Bihorul cu Satu – Mare si cine mai vreti voi, nu va mai agatati de numarul nostru de porumbei !!!
    Atat eu, cat si majoritatea crescatorilor din judetul Timis agreeaza ideea ca lansarile sa se faca la prima ora, cat mai devreme posibil.
    Pentru ca ideeea lansarilor intarziate sa nu mai faca pui, este foarte simplu….desfaceti ZONA 1, domnule Marius ! Concursurile de pe planul zonal – interjudetean sa fie la prima ora, celelalte concursuri, nationale, semi-nationale sa fie cand decide….Marius ! Columbofilul vede planul de concursuri si alege ce-i convine ! Nu amestecati placerea cu dictatura ! Columbofilii nu sunt prosti, stiu si ei cum se voteza mereu ! Cartile sunt facute mereu de acasa ! De unde ? Va spun altadata….
    NU BAGATI COLUMBOFILILOR PE GAT CEVA CE NU VOR SA DIGERE ! Columbofilia trebuie practicata din dorinta de a avea clipe placute, nu certuri interminabile ca urmare a catastrofelor realizate !
    Imbarcarile pentru etapele de MARATON trebuie sa se faca joi, nu miercuri, sau marti, cu participarea unui sofer titular si unui delegat – sofer, pentru ca porumbeii sa ajunga la timp pe locul de lansare ! Atata timp cat un judet sau altul care transporta porumbeii la o etapa de MARATON are un singur sofer, imbarcarea se va face marti, sau miercuri, ca este scump sa mai platim un sofer ! Oare ? Dar banii si timpul care-i investim in porumbei, ca la final sa-i omoram cu voia noastra, nu conteaza ?! Facem comert sau columbofilie ?!
    ….In 2013, daca se va schimba din nou protocolul, propun autentificarea lui la un notar, asa ca in cazul in care cineva plange din nou, sa plateasca pentru deranjul facut…..
    ………
    Abia astept intalnirea zonala !

  21. Sebi Andron tg. neamt says:

    Adevarul este ca ce s-a intamplat anul acesta cu porumbeii este o necunoscuta totala. D-le Tunduc, nu cred ca este nimeni vinovat. Asa a fost sa fie… Intradevar, vremea de la lansare a fost proasta,dar ce vina aveti daca informatiile din teren au fost incomplete?
    Bun… sa spunem ca la Amsteten a fost de vina vremea,dar la noi in Moldova la Krasnik (fond) ce a mai fost de vina? Vremea a fost perfecta, lansare la ora 7:30, cer senin toata ziua, temperatura nu a depasit 28 de grade. Atata doar ca a batut vantul din fata,dar acest fenomen nu cred ca poate explica faptul ca in prima zi au sosit vreo 200 de porumbei din 4353,iar in total pana la aceasta ora au venit vreo 800 de pui.
    Suntem terminati cu totii. La anul concuram cu tardivii. Asta e.
    Repet: nu este vina nimanui. Asa a fost sa fie si gata. Doar oamenii lasi arunca vina unii asupra altora. Cel mai bine ar fi sa ne uitam in gradina noastra si sa vedem cu ce am gresit noi mai intai si dupa sa ne apucam sa acuzam.
    Daca am fi mai ponderati si mai echilibrati poate nu ne-am mai vaita asa.
    Eu am o singura intrebare: cati dintre noi ne-am gandit sa impartim efectivul de pui in doua loturi si sa abordam fondurile doar cu un efectiv, unul menajandul pe la anul? Cati am facut acest lucru? Probabil foarte putini,iar acest lucru se datoreaza faptului ca noi oamenii suntem ca oile… daca doi baga toti puii la fond, ii urmam si noi.
    Eee oameni buni… ne asteapta vremuri sumbre si doar Dumnezeu stie in ce directie duce sportul columbofil. Pana atunci sa ne bucuram cat mai putem de porumbeii nostri si sa nu uitam niciodata ca praticarea columbofiliei este doar un hoby si nimic mai mult.

  22. fam.TOTH says:

    D-LUI MARIUS TUNDUC -IN DATA DE 23.08.2012 EXISTA UN ARTICOL,,DERBY FOND PUI -AMSTETTEN-2012.COMENTARIUL LUI OCA FIIND LA POZITIA 9IAR A D-VOASTRA LA NR.10,UNDE IN INCHEIERE SPUNETI ,,ASA SA DECIS SI GATA,,.28.08.2012.NU PUTETI SPUNE CA NU ATI FOST AVERTIZAT IN PRIVINTA LANSARII, ATI AVUT PROGNOZA METEO, SE STIA CA VREMEA ESTE NEFAVORABILA ,TREBUIA AMANATA ACEASTA ETAPA SI TREBUIA O ETAPA DE GYOR NU DIRECT LA 550.000.
    RODICA TOTH

  23. Fratii Ilea says:

    VOr mai venit ceva porumbei zilele astea ? ca asta e important si tot ce conteaza ,nu tot certuri si dat vina unu pe altu, nu ne a obligat nimeni sa bagam!!

  24. claudiu says:

    De ce nu au stabilit liderii vostrii cu o zi macar inainte de imbarcare pana la ce ora se pot lansa porumbeii in ziua lansarii daca este vremea proasta si incepand cu ce ora se va amana lansarea pentru ziua urmatoare? Mai frate daca pana la ora X dimineata din ziua lansarii este vremea proasta amanam pe a doua zi? da sau nu? Si era simplu ca buna ziua toata treba si pt soferi si pentru delagati si pentru conducere si pentru toti columbofilii sa stie sa si faca planuri de rezerva si nu se mai ajungea aici cu siguranta. De ce nu au stabilit acest simplu si foarte important amanunt? din doua motive si amandoua sunt grave: ori nu-i duce capu ,ori sunt rau intentionati . De aia avem nevoie de lideri sa nu se propage efectul de turma prosta dar de lideri nu de aia care sunt pusi sa fie lideri ca aia e multi , e multi rau.

  25. marcus schulz says:

    nimic fratioare ce sa mai vina….daca n-au primit proteina ci doar apa..deacord nu ne obliga nimeni sa bagam…dar daca bagam nu putem permite sa isi bata joc de ei facand fel si fel de experimente si trimitind delegati care habar nu au pe unde iasa oul.sper ca vinovati (se stiu ei)sa ia aminte si sa nu se mai lase dusi de val si cu pluta…

  26. Marius Tunduc says:

    Doamna Rodica nu stiu ce ati inteles din acel articol, insa va recomand sa il lecturati din nou pe tot, si toate comentariile.
    Eu postam faptul ca noi sustinusem lansarea la o ora si data prestabilita, tocmai pentru a evita discutiile si fiind premii asa de mari.
    Oka, spunea ca nu este normal sa lansam la o ora fixa ce sa stam si salansam in functie de starea vremii.
    aceiasi ideea au avut-o si Costel Tanase si Erdei Paul, si astfel la or a fost 3 la 1.
    De aceea eu am zis sa nu mai facem polemici – asa sa decis si gata.
    Astfel lansarea urma sa se faca prin vot cand conditiile meteo permiteau.

  27. simplu says:

    tanase are dreptate.anul trecut a fost foarte placut sa fii columbofil,nu inteleg de ce sa schimbat ruta.daca sa schimbat pt ca asa a vrut satu mare sa zboare ei singuri.impreuna toate judetele am avut 10000 pasari (ex) si acum am ramas cu 1500.daca zburam aradul cu timisul 3000 de pasari pe traseul de anul trecut aveam acasa 2000 eram mai castigati.uitati va in catalogul de anul trecut si in cel de anul asta si apoi si in voliere.sa ne intoarcem la ruta de anul trecut,daca mai vrem sa vedem pasari in voliere.pacat ca unii din dorinta de castig isi bat joc de unii care dau tot ce au pt porumbei.

  28. adrian says:

    Domnule simplu eu sunt din alta zona,si noi am pierdut foarte multi porumbei dar eu zic ca mai bine ai locul 100 din 10000 decat 1 din 200.
    Sanatate si numai bine

  29. adrian says:

    RECTIFIC,1 DIN 2000.
    sANATATE,

  30. dorin_tm says:

    nu trebuia lansati la ora 10,30..la pui lansarile intrziate nu sint ok..si de la antrenament de 40km daca le da-i drumu trziu pui nu vin bine dar mai de la 600km. pacat de pui si de munca noastra!!!

  31. simplu says:

    PT ADRIAN MAI BINE 1 DIN 2000 DECAT 0 DIN 10000 CA ANUL ACESTA.

  32. Sorin says:

    Ar fi faina o colaborare la maratoane intre Arad,Timis si Caras?

Exprima-ti parerea despre articolul intitulat NELU SARAC

*