voiajori

Loc 1 Konigs – Onodi Vasile – Carei cu 329966-2012  (clasament provizoriu)

Onodi Vasile BH787 815597 0329966 2012 1 21 08 04 838.0667 973.19

Vantul care a suflat cu intensitate destul de mare de la Sud la Nord a facut ca acest concurs sa fie unul veritabil de maraton. Astfel, in prima zi de concurs au reusit sa se intoarca la cuiburile lor doar 5 porumbei (dupa clasamentul provizoriu).

Intrarile porumbeilor de pe locurile 4 si 5 la orele 22:10 respectiv 22:20 ne indica faptul ca porumbeii sunt foarte aproape de crescatorii. Asteptam maine dimineata sa vedem daca v-om avea vre-o surpriza “nocturna” .

Felicitari domnului Onodi Vasile, un crescator care an de an este in fruntea clasamentelor de maraton indiferent de gradul de dificultate al concursului.

UPDATE 10.00

Intarzierile masinii la cele 4 puncte de imbarcare a porumbelor a pus organizatorii in situatia grea in care masina nu avea sanse sa ajunga pe locul de lansare la timp cu un singur sofer.

Cu eforturi deosebite (inclusiv financiare) sa gasit un sofer in timp recrd astfel ca porumbeii au plecat la ora 10.00 cu doi soferi si cu Costel delegatul nostru de nadejde. In aceste conditii daca totul este normal porumbeii vor ajunge la locul de lansare maine la orele 18.00 – 19.00

In prealabil maine intre orele 8.00 si 10.00 vor fi hraniti si adapati.

Mult succes tuturor particpantilor!!!

UP-DATE 18.30

Porumbeii colectati din judetele Satu Mare, Salaj si Maramures, au fost echilibrati pe boxe. Numarul mai mare de porumbei participanti se datoreaza faptului ca judetele amintite au imbarcat un numar mai mare de porumbei decat cel anuntat initial.

Profesionalismul comisiei de imbarcare a facut ca re-distribuirea porumbeilor sa se faca in conditii excelente si porumbeii au mancat foarte bine la orele 17.00 si dupa asta au fost adapati.

Tot datorita ne-respectarii orarului de imbarcare pe cele trei centre masina a ajuns la Oradea cu o intarizere de 4 ore. La aceasta ora se cauta solutii pentru ca masina sa ajunga la timp pe locul de lansare.

Iata-ne ajunsi la primul maraton al acestui sezon. Spuma columbofiliei bihorene a imbarcat pentru primul maraton din planul de zbor. Un numar record de 1.170 porumbei au fost imbarcati de cei 101 columbofili participanti. Va vom tine la curent cu toate detaliile acestei etape extrem de importante pentru impatimitii maratonului.

Oare cine va fi NR. 1 la aceasta etapa?

Mai jos aveti cateva imagini surprinse azi dimineata de la imbarcare:

Adaugat pe 26 Jun 2014 de |  | 8,442 views

71 pareri la articolul “Maraton Konigs pentru Bihor, Salaj, Satu Mare, Maramures! 2690 porumbei”


  1. Florin says:

    Tartea Florin

  2. Cristi says:

    Ati uitat de salajeni…

  3. GreatWall says:

    Poze cu toti porumbeii imbarcati?(SJ+MM+SM+BH)

  4. Demis Paduraru says:

    FRATII ILEA

  5. Zoli says:

    Eu pariez pe Suceveanu Lucian-SM

  6. Alin Rosu says:

    Familia Lucaci Oradea!

  7. maraton says:

    Multumesc pentru aceste detalii si in special pentru update-urile care urmeaza sa le afisati.
    Primul maraton si poate fi oricine man of the match.
    Succes participantilor!

  8. Goina Bogdan says:

    Mascas Florin

  9. Zoli says:

    Felicitari castigatorului!
    Si nu in ultimul rand felicitari d-lui Suceveanu – SM,cu 2 porumbei in primii 5, care este cel mai bun la maraton pe zona de vest(dupa parerea mea)!
    Si avand in vedere ca f. greu au venit porumbeii si de la etapa de fond, aproape ca la maraton, feliitari prietenului meu Boristeac Csongor-SM, care are 5 porumbei in primii 80! Anul acesta te-ai pus serios pe treaba, si iata se vad si rezultatele!

  10. scarf says:

    asta da maraton, cu viteze de sub 1000m/m.. se evidentiaza pasarile adevarate, cu vointa ..La moldoveni la Eblag vad ca a fost mai lejera treaba, viteze mai mari, e normal cand vin de la nord la sud, rareori se intampla sa vina cu vant in nas ..

  11. dady says:

    maratonu asta nu se inchide azi si asta pt ca cineva na fost in stare sa se uite bine la meteo si a lansat porumbeii pe vant cu rafale puternice asta e aprop cum se face ca siteul fcpr este a doua oara ,,defect,, care i baiu ???

  12. I Walk Alone says:

    @scarf,vorbesti fara sa fii informat!
    Si la etapa noastra am avut vant din fata pe tot traseul,intre 10-20km/h.
    Faptul ca apar viteze mai mari decat ale voastre e pt ca nimeni nu a setat
    in pagina de anunturi ora corecta a lansarii si anume 5:30!!!
    pe pagina respectiva e trecuta ora 8:00 ora lansarii de asta apar viteze mari.
    Invata sa citesti un clasament inainte de a’ti da cu parerea sau mai bine abtine’te amice!

  13. scarf says:

    Sa invat eu sa citesc un clasament?.. adica la voi in clasament apare ora lansarii 8 si vitezele care sunt si sunt eu de vina? Invatati voi sa redactati un clasament corect si apoi emite pretentii sa fie citit cum trebuie!

  14. Fam Lucaci says:

    O etapa foarte grea si asta in mare parte din vina unora care nu au respectat numarul de porumbei anuntat.
    La acest maraton sau pierdut pasari de valoare, munca din ultimii 3-4 ani si asta datorita in mare parte a aglomeratiei, calculati voi 2700 de pasari in 80 de boxe, boxe care nau nici macar un metru patrat.
    Dar suntem un popor de SAMURAI, suntem obisnuiti in fiecare an sa o luam de la 0.
    SWEERING, pregatestete ca venim, cu pui, cu matca si chiar cu oua, dar sa stii ca nu ne dam batuti.
    VIVA SWEERING.

  15. habaci calin says:

    La arad e si mai rau……..sint crescatori buni care nici azi-luni nu au nici un porumbel
    Un campion national si judetean are 15 porumbei din 70
    Alt campion are 17 din 78 porumbei
    Si multi alti crescatori buni au 1-2-3 porumbei din 10-20 angajati.
    Si aceasta catastrofa se datoreaza 100% unor membri din conducere care au pus ambitia lor personala inaintea porumbeilor din judet si inaintea crescatorilor care i-au avertizat ca v-a fi catastrofa,si au cerut aminare etapei s-au lansare vineri cind era 25 g.c si vint usor din nord-vest.
    S-a stiut ca pe zona lepzig-dresda si nordul cehiei sint furtuni puternice,iar slovacia-ungaria este cod rosu de vint din sud-est cu 30-40 km la ora direct din fata, pe 30-31 g.c.
    Asa se intampla cind soarta porumbeilor-crescatorilor este pusa in mainile a 1-2 oameni care i-au decizi fara sa tina cont de parerile crescatorilor cu rezultate si campioni nationali.
    Acum sint tare curios daca acele persoane inganfate si orgolioase i-si recunosc vina pt catastrofa reusita.
    Daca ar avea caracter si coloana ar recunoaste greseala si ca au fost depasiti de situatie si ar prezenta demisia,s-au ar lasa pe altcineva sa se ocupe de fond+maraton care are experienta si se pricepe.
    Aradeni s-au saturat sa tot faca alti experiente pe ei si porumbei lor.
    Pacat ca s-a dus munca de 3 ani de zile,majoritatea au pierdut porumbei buni cu palmarese la maraton si as maraton.
    Cu ce vom zbura la schwerin?
    Dar la ultimul halle ?
    Si la berlin …………??????????
    S-a terminat anul si urmatori 2-3 ani pt multi dintre crescatori de maraton.
    De ce ? Pt o prostie si o incapatinare ca asa a vrut x sau y ? sa demonstreze ce ?
    Nu e bine cind soarta unui judet intreg este pusa in mainile a 1-2 oameni care nu au nici rezultate nici experienta necesara pt organizare si lansarea acestor maratoane.
    Eu nu am angajat nici un porumbel bun la maraton mergand cu tot lotul pe tabor-fond avind sositi 75 porumbei din 80 angajati fiind toti porumbei buni acasa cu fond si maraton.
    Eu am tot lotul acasa,dar cu cine si cu ce numar de pasari voi juca ultimile maratoane ca sa pot face rezultate cu punctaje bune ?

  16. Silviu Tatut says:

    In primavara FCPR a organizat un curs de lansatori foarte educativ la Bran. Fiecare judet a trimis reprezentanti. Se pare ca acesti reprezentanti nu au inteles nimic avand in vedere faptul ca si alte asociatii au trimis porumbeii la maraton supraaglomerati in acest weekend.

    Atata timp cat RNS al FCPR nu prevede nici un fel de sanctiuni pentru incalcarea conditiilor de transport stabilite in protocoale nu avem de ce sa ne lamentam. CRESTEM MAI MULTI PUI anul acesta! Succes! Sper sa se stranga pasarile.

  17. Horatiu says:

    Intrebare pentru dl Lucaci. La Schwerin il angajati si pe batranul Avraam ? Multuesc anticipat.

  18. lau cs says:

    se pare ca ne-am cam invatat doar cu etape usoare, vant din spate, racoare … din pacate asta este maratonul adevarat- mananca porumbei … cand introduc porumbeii la maraton verific buletinul meteo si imi asum decizia de a-i angaja sau nu … iar in alta ordine de idei nu stiu cate zile pot sa nimeresc intr-o vara in care pe traseul porumbeilor(+/-1000km.) sa nu fie caldura, vant sau ploaie … inevitabil ma voi intalni si cu etape grele … de aia este maratonul maraton

  19. Florin says:

    domnu Calin, ati lovit foarte bine aveti dreptate in tot
    ceeia ce spuneti.

  20. zoli says:

    In data de 30.06 a intrat la mine in crescatorie femela guta p.a. RO 2012 0803347, cu sticher FCPR 10650.
    Daca recunoaste cineva seria va rog sa ma contacteze la nr. 0748663039, pt. a inapoia pasarea propritarului.
    Multumesc

  21. Fam Lucaci says:

    D-le Horatiu, mam gandit si la varianta asta … in cazul in care cei 3 SAMURAI iesiti din el nu se intorceau de pe campul de lupta. Dar spre bucuria lui Avraam, toti trei sau intors nu ca … “Trei doamne si toti trei” si sunt pregatiti sa lupte pt a escalada “EVERESTUL” maratonului care este nimeni altul decat SWEERING 1100KM. Stiu ca cel putin unul din cei 3 va fi in top 5 AS Maraton zona de vest. Asa ca Avraam va ramane acasa sa faca ce stie el mai bine, adica sa continue sa reproduca in continuare pui care sa se alature: fratilor, verisorilor, nepotilor care au luat cupe la maraton, nivel judetean, si nu numai, in anii: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 si cu siguranta si in 2014.

  22. Fam Lucaci says:

    Ma scuzati d-le Horatiu, am uitat sa salut prin traditionalul: “VIVA SWEERING BIHOR”
    … stati onlain distractia se apropie PESTE 1000KM.
    VIVA SWEERING.

  23. Fam Lucaci says:

    Am uitat sa specific, NE DORIM vant puternic din fata, canicula, si pe pusta Ungariei furtuna. Despre aglomeratia pe boxe, dupa primul maraton din zona de vest numi mai fac probleme.
    VIVA SWEERING BH si din nou VIVA SWEERING.

    • Fejes Iosif - Arad says:

      D.le Lucaci, cu aceasta afirmatie nu dati dovada de iubire fata de porumbei, ci de iubire fata de afirmare personala.
      Imi pare rau ca, din pacate, nu prea ne mai gandim la pasari, ci doar la orgoliile interne!!!

  24. GS says:

    Sweering si onlain???

  25. habaci calin says:

    Traduc eu ce a scris prietenul Lucaci Ionut marele campion in viata din zona de vest la maraton.
    VIVA SCHWERIN.
    ONLINE.
    Va multumesc.
    {tare mie groaza ca la sweering mergem cu 300 de porumbei ………….}

  26. Sandu says:

    Ce concurs reusit si toata lumea e fericita si multumita.Cum sa imbarci la maraton 35 de porumbei pe boxa?Astea sint greseli de incepatori iar masina de transport ati transformato in masina funerara iar Liga Campionilor in Liga Groazei.Rusine,rusine ati transformat concursul intrun carnagiu in goana voastra dupa bani.Sa fie trasi la raspundere cei care au organizat si nu au respectat regulamentul 25 porumbei pe boxa.

  27. vlad says:

    Buna , de ce nu iese acum domnul Tunduc sa ne dea cateva explicatii? De ce nimeni din cei care au organizat acest concurs nu ne explica ce s-a intimplat ?

  28. vlad tepes says:

    Bai …..lor de ce nu s-au opus lansarii ceilalti reprezentanti? Putea Tunduc sa lanseze singur? Responsabilii din SM, SJ, MM unde au fost? Unii sunt mari scriitori pe internet dar nu au dat un telefon sa zica: domnule nu lansati!!! Tunduc este vinovat pentru toate catastrofele? Hahalerelor. Va place sa vindeti pui cu sute de euroi din campioni cu vant din spate iar cand dati de greu o luati de nu va vedeti.
    Dece unii crescatori au peste 80% din porumbei acasa iar altii ZEROOOO???

  29. Nisi says:

    Mai bine sa nu iese,vrei sa te daca BOU?

  30. Marius Tunduc says:

    Vlad, i-ti explic eu in mare ce sa intamplat.
    Erau anuntati 2300 de porumbei si din discutiile cu cei din zona noastra sa decis de comun acord sa se mearga cu o singura masina, mai ales ca se anuntau si temperaturi scazute pe traseu.
    Sa stii de la mine ca in masina noastra cu plecare de joi si lansare sambata nici 30 pe boxa nu este un numar urias si nu putem vorbi de inghesuiala!!!
    La fond pleaca 30 si tot de joi nu-i asa?
    Era ideal 25 insa ….
    La imbarcare unii au avut mai multi porumbei. Se stie cine si cum dar acum nu mai conteaza/
    Concursul extrem de greu pentru noi bihorenii insa nu a avut ca si cauza numarul de porumbei pe boxa. Cautam greselile in alta parte.
    Prima greseala facuta de oamenii nostrii s aci i0mi asum greseala in numele asociatiei este faptul ca sa lansat pe cer inourat. Coraborat cu vant din fata!!! Adica dezastru de la lansare. Silviu Tatut ai dreptate. Noi am prezentat oamenilor etape de exemplu si vreme cand NU SE LANSEAZA PORUMBEII!!! Insa interesul primordial din pacate a celor care se duc in teren este sa se intoarca repede acasa. Nu este nici prima data cand patim de astea si probabil nici ultima. Am discutat si ieri cu mai multi crescatori de la noi si cand am ajuns la capitolul solutii …. se ridica din umeri.
    Noi vom avea Consiliul director si vom analiza problema asta pe care o consider foarte grava.
    Calin ce vina au cei care au lansat (in cazul nostru o comisie din cele 4 judete) daca din teren li sa spus ca timpul este bun de lasare?
    Am reusit la bihor sa nu avem delegati betivi care se imbata cum ajung in teren, sa avem oamenii care se ingrijesc bine de porumbei. Inca nu am reusit insa sa avem oameni care sa fie in stare sa ia decizii mari la locul de lansare, oamnenicare sa stea 3 – 4 zile acolo pana se face vreme buna. Siasta e un mare regret al meu.
    Vlad sper ca esti multumit de explicatii. Si aca sunt bihoreni care scriu la topic poate va ganditi cum rezolvam problema asta a responsabilitatii celor care merg in teren. Sau va oferiti voluntari.

  31. Horatiu says:

    Domnule Lucaci daca tot doriti sa fie furtuna pe pusta Ungariei eu va intreb, daca nu era bine sa si ploua cu gheata de marimea oului de gaina ?

  32. un roman verde says:

    greseala e omeneasca cand gresesti pe spatele si banii tai,dar cand gresesti pe spatele si banii altora este de neacceptat,in ziua de azi cand netul e la indemana oricui sa faci greseli de lansare cu vant puternic din fata cu ploi DEMISIA frate. degeaba vin marii conducatori si spun cu tupeu ca o scuza pai daca nu va comvine faceti voi,pai noi astia membrii dam banii si v am ales pe voi ca sa faceti v am considerat cu experienta sa inteleg ca ne am inselat?D le Tunduc sper ca veti lua masuri ce spuneti?asa ar fi corect

  33. Horatiu says:

    Domnu Tunduc are dreptate la com de mai sus.

  34. Madalin says:

    35 pe boxa ? Nu is multi asta e valoarea pasarilor cand au vant din fata uitativa in oltenia cum zboara numai cu vant in BOT.. La voi au ramas numai aia care vin impinsi de vant si è dezastru….

  35. Fam Lucaci says:

    Domnilor se aude prin targ ca se doreste amanarea maratonului 2. Cu cel deal 3 lea ce veti face? Il vom juca in august?
    Acum sa vedem valoarea fiecaruia dintre noi, cum ne recuperam pasarile ca doar sunte vipuri.
    SPER CA NU VOM SCHIMBA SWEERINGUL CA ANUL TRECUT DIN CAUZA UNORA CARE VOR SA VANDA PUI CA MARI MARATONISTI DAR FUG DE ETAPE DE 1000KM CA … DE TAMAE. Sa jucam dupa plan, fara schimbari de regulament in timpul jocului.
    Tunduc ma duc eu delegat la Sweering, daca cei care au functii in VB nu stiu decat sa stea la masa si sa dea pedepse, dar sa faca ceva pt asociatie, majoritatea ridica din umeri. Aici te exclud pe tine, Vancea, Fildan care faceti tot ce depinde de voi.
    Nu dezamagiti o tara intreaga cu schimbarea etapei si datei, nu lasati ca NEPUTINTA si FRUSTRAREA unor asa zisi campioni sa ne dea peste cap planul de zbor. Datimi voie sa cred ca traim intr-o tara civilizata si intr-o FEDERATIE CORECTA care nu schimba regulile in timpul jocului.
    VIVA SWEERING.

  36. Fam Lucaci says:

    Domnule Horatiu, am gresit vreau etape de 700km, vant din spate, cer senin, lansare la prima oara, viteza de 1700-1400m minut, porumbei sositi multi deodata in stol, clasamentul sa se in 20 de minute pe toata zona.
    Daca si asa vom avea pierderi propun sa jucam MARATON DE LA 300KM, ca poate asa vom reusi si noi sa FIM MARATONIST … MARI MARATONISTI, iar dupa sezon sa facem articole, licitatii, seminarii, lectii prin telefon de mari maestri ai maratonului … sa vindem multi porumbei de maraton dar care au capacitati demonstrate de mari demifondisti.
    Noi criticam moldoveni, olteni ca joaca cu vant din cur, iar noi suntem disperati si dependenti de acest vant. Cu durere o spun ca multi dintre noi suntem doar niste LICURICI in ale maratonului.
    Va salut cu noul salut” VIVA MARE DEMIFOND” cu nerebdare astem cu totii vantul.

  37. Lucaciu+Horotan says:

    Unchiule bine le mai zici :):):) dar din pacate trebuie sa te obisnuiesti cu schimbari de reguli in timpu jocului cu cei care fac tot posibilu sa-si creeze avantaje cu ori ce pret,rute avantajoase Km putini la maraton etc.Pt cei care inca nu si-au dat seama ca maratonul este o categorie grea unde putini porumbei fac fata pana la sfarsit l-e doresc sa aiba etape de maraton ca aceasta ca poate intr-un final o sa-si dea seama si ei de lucrul acesta.Iar cine isi doreste ca SWEERING-ul sa fie amanat sau schimbat desi ruta nu mi se pare deloc echitabila,isi arata din nou impotenta la concursurile de maraton.

  38. habaci calin says:

    Marius,eu am vorbit doar de judetul Arad,nu am avut treaba cu judetul bihor.
    Sti foarte bine ca am discutat cu tine la tel inainte de imbarcare,si mi-ai spus ca cineva care lucreaza la aeroport ti-a dat unda verde de lansare,iar eu ti-am spus ca pe zona ”
    Leipzig-Berlin-Dresda ploua sint 13-15 g.c. si sint furtuni in unele zone,am discutat cu prieteni din germania si cehia care mi-au spus ca pe sud-estul germaniei si nordul cehiei au fost furtuni foarte puternice pe alocuri a ploua cu grindina care a distrus culturi intregi de cereale si fructe.
    In toata slovakia si ungaria a fost furtuna-vint{cod rosu} 30-40-50 km la ora din sud-est,care au rupt copacii din radacini,a fost furtuna cu nor de praf pe 31 g.c la umbra care au lovit porumbei direct din fata.{multi porumbei au venit cu afta in gura}
    Eu am avertizat conducerea arad ca” v-a fi catastrofa daca lansam sambata porumbei,iar unul din conducere mi-a spus ca sint un prost si nu stiu sa ma uit pe net,pt ca el a vazut tot traseul perfect de zbor.
    Oare saraci porumbei cu puteau sa razbata o parte din drum prin furtuni de ploi cu grindina iar restul drumului prin furtuni de praf cu vant de 30-40-50 km la ora pe 31.g.c. direct din fata ?
    Pt zmei care se dau cu caramida in piept va intreb ce sanse aveau porumbei sa ajunga acasa ok in aceste conditi ?
    Porumbei care au 400 de grame si noi vrem sa treaca prin grindina si cu vint din fata care muta masinile din loc.
    Pe acei zmei eu i-as lega dupa masina cu lant si i-as trage dupa mine toata ungaria.!!!!
    Marius,bihorul sta mai bine ca si aradul,pt ca voi a-ti lansat mai sus spre polonia si porumbei vostri nu au intrat in ploi pe germania,au ocolit incercand sa treaca pe sus prin polonia ocolind foarte mult,in loc de 900 km au zburat 1.200-1.300 de km,daca calculezi viteza mica cu care au sosit primi porumbei.
    Fara suparare dar vinovati de aceste catastrofe sint oranizatori 30% iar delegatul lansator este 70 %.
    Exact cu ai spus tu Marius delegati nostri se gandesc cum sa ajunga cat mai repede acasa decat sa lanseze porumbei in conditi optime de zbor…
    EU NU AM AUZIT IN VIATA MEA UN DELEGAT LANSATOR SA VINA VREO DATA CU PORUMBEI ACASA,DACA NU A FOST TIMP BUN DE LANSARE.
    Sper ca organizatori din arad sa i-si ceara scuze in fata membrilor si sa recunoasca vina.
    Se aud vorbe ca unul din cei care au reusit aceasta catastrofa da pe telefoanne si spune “NU AVETI PORUMBEI DE MARATON,DIN ACESTE MOTIVE NU AU VENIT PORUMBEI”
    In arad s-au pierdut porumbei care au facut rezultate in 2012 maraton+as maraton,in 2013 as maraton-maraton palmares,porumbei de top 10 national.
    Dar pt tata catastrofei din arad,acei porumbei nu sint de maraton.
    {am auzit ca are el de vinzare porumbei de maraton din originali super clasaaaaa” doritori vor un nr de tel ?
    Asa se intampla cind soarta unui judet sta in mainile a 2 oameni,prea multa putere de decizie foarte multe greseli.incapatinare si orgolile nu ai lasa sa gandeasca si nici sa asculte de oameni cu experienta.
    ESTE UN PROVERB”CIND UN OM I-TI SPUNE CA ESTI BEAT ? AI SPUI DUTE DE AICI CA ESTI PROST.DAR CIND 10 OAMENI I-TI SPUNE CA ESTI BEAT,ATUNCI DUTE SI TE CULCA CA ESTI BEAT CU SIGURANTA.

  39. Horatiu says:

    NESIGURANTA – 2013 a fost anulat concursul Schwerin iar acum se doreste sa fie amanat si ilocuit cu alta etapa.

    COPILARII – in fiecare iarna se semneaza protocoale peste protocoale cu specificatia pe durata a cativa ani. Aceste protocoale sfarsesc sa fie anulate dupa un singur sezon.

    COMPLEX BRAN – o statie de autobus unde se dezvolta mici sedinte pina vine urmatorul autobus.

    DELEGATI SI LANSATORI – la acest capitol inca suferim mult.

    MARATON – cum apare un concurs greu imediat in anul urmator se doreste altceva. Nu va intrebati cand reusiti sa formati porumbei de maraton ?

    DATE SI ETAPE – de cativa ani toate sunt batute in cuie doar iarna, iar in sezon se realizeaza ca aceste cuie sunt batute intrun perete de plastelina.

    FCPR – Are nevoie de o persoana care poarta in pantaloni ”gogonele” si nu ”surcele” care odata ce a facut o sedinta cu tehnicii pe tara si au stabilit campionatul NATIONAL sa fie respectat intocmai. Lucru care in ultimii ani nu a fost deloc posibil.

    GHIDAJ FCPR – ,,Unde cina … nu pranzeste !”

    Intrebare pentru demifondisti: De ce moldovenii nu amana DATA si ETAPA (Lebork) chiar daca vin dupa un concurs foarte greu (Elblag) ?

  40. Horatiu says:

    com 38 ati reusit sa-i umpleti de sange pe mai ,,marii maratonisti” din zona 1 !

  41. Fam Lucaci says:

    Nepoate ai dreptate. Si eu am vrut sa ma fac baschetbalist dar nu ajungeam la cos, iam rugat sa lase cosul mai jos, sa pot atinge si eu cosul. Stiti ce mi-au raspuns? Cosul ramane la inaltimea stabilita, daca nu ajung sa merg la sah. Ceea ce am si facut, iar in generala am fost in doi ani campion pe scoala la sah, in clasa a sasea si a opta.
    Va rog cei care nu puteti sari la cos (maraton +1000km) sa mergeti la sah

  42. sandu says:

    Dle Habaci, cu respect pt toata munca dvstra de pana acum, nici unul dintre crescatorii despre care vorbiti ca au pierderi insemnate la Leipzig nu comenteaza aceasta etapa cat dumneavoastra care ati preferat sa nu concurati de cat sa riscati la ceea ce inseamna pana una alta maraton ( risc, nervi, rabdare ). Nimeni nu poate prevede vremea de pe intreg traseul si nimeni nu ar fi nebun sa isi bata joc de un maraton cu atat mai mult daca e maratonist. Repet, cu tot respectul, dar cred ca ar trebui sa tineti cont si dumneavoastra de proverbul mentionat. Un sezon bun in continuare va doresc.

  43. lulu says:

    mda,eu zic sa faceti acum joi maratonul SCHWERIN sa terminati odata cu porumbeii,si asa sunt prea multi,macar stiti un lucru .nu inteleg de ce personae care au fost sanctionate anul asta isi dau gratuit cu parerea,dar din pacate in afara de laude personale nu spun nimic,nu inteleg de ce aceste persoane nu si pazesc gutanii ca nu cumva sa si faca seppuku.oare asa au patit si rebecaa… si ionatann….?

  44. daniel vl says:

    DESI PANA ACUM IL CONSIDERAM PE DOMNUL HABACI CALIN UN COLUMBOFIL FOARTE BUN DAR CU UN TEMPERAMENT IMPROPRIU PENTRU UN CAMPION DE ANVERGURA LUI ,DUPA COMENTARIILE DATE ACUM ,MA VAD NEVOITT SA-MI FAC MEA-CULPA.
    CRESCATORUL HABACI A PROCEDAT FOARTE BINE ,JUDECAND CU CAPUL PR UMERI UN MOMENT DELICAT .
    EU , CA SI CRESCATOR ,NU AM FOST LA FEL DE INSPIRAT , AVAND PRIMA ETAPA DIN 2008 FARA SOSIRE LA MARATON . M-AM ARUNCAT CU CAPUL INAINTE,. DUPA RAZBOI DEGEABA COMENTAM SI NE LAMENTAM . VEDEM CA MASINA E FULL SI TOT BAGAM PORUMBEII . VEDEM CA PLOUA SAU E VANT PUTERNIC…. BAGAM SA-L BATEM PE X SAU PE Y . INTR-UN FINAL DACA LUAM O GHERLA DAM VINA PE ORICE ,SI NU PE NOI ,SINGURII VINOVATI .
    PACAT DE PORUMBEI .
    MENTIONEZ CA SUNT MEMBRU UCPR CA SA SE VADA CA TOTI SUNTEM LA FEL ,INDIFERENT DE FEDERATIE .
    PS PT DOMNUL LUCACI
    BAFTA LA SCHWERIN ,SUNT CURIOS CE VETI SPUNE DACA DOAMNE FERESTE SI ACOLO VA FI O CATASTROFA .
    VIVA SCHWERIN

  45. Fam Lucaci says:

    Felicitari d-lui Siclovan care a clasat 21 din 40 deci se poate, doar ca trebue porumbei de maraton adevarat. Deasemenea sunt crescatori cu aproape 50% din porumbei clasati, felicitari domnilor.
    Cu siguranta d-l Siclovan va avea un cuvant greu de spus la Sweering, pasarile lui arata ca sunt de maraton adevarat. Dear fi sa pariez la Sweering pe un crescator din Arad- Timisoara, d-l Siclovan ar fi cel pe care as paria.
    Cred ca la etape de peste 1000km, d-l in cauza claseaza usor 70-80% din porumbeii angajati.

  46. paul says:

    nu stie nimeni cum a clasat la primul concurs de maraton Moise Dinu ?

    • mocanu andrei says:

      Poti verifica usor la clasamentele de la vrancea, dar nu poti sa iti faci o idee despre un crescator dupa o singura etapa slaba sau buna. In schimb cred ca va fi in top D-l Moise Dinu anu acesta atat la maraton cat si fond. Etapa de fond din weekendul trecut care poate fi considerata cu adevarat o etapa de maraton din prisma conditiilor de zbor a fost una incredibila ptr el, pana acuma ocupa loc 1 porumbel, loc 1 crescator pe lansare avand singurul por cu viteza de peste 1000 m/minsi 8 angajati 8 clasati.

  47. lau cs says:

    Se pare ca Schwerin se amana 1 saptamana!!!

  48. HalmageanClaudiuAR says:

    Domnule Lucaci,ziceti ca procentajul d-lui Siclovan este bun? Uitati-va pe clasamentul Konigs sa vedeti minuni cu crescatori care au angajat 0(zero) porumbei si au clasat 4.Si se mai spune ca lumea nu stie sa citeasca clasamente,cum naiba sa le mai citim(@12).
    Succes

  49. dan timpa says:

    Se pare ca s-a schimbat din nou regula in timpul jocului, Scwerin-amanat o saptamana.Sunt curios cand se va juca Berlin, la doua saptamani, sau in 9 august?
    Cum vor recupera porumbeii dupa Swerin, peste 1000km(acei crescatori care au cerut amanarea), in doua saptamani, daca nu reusesc sa ii recupereze dupa un maraton de 850km.
    Personal sunt ff suparat deoarece joc porumbeii la natural si aceasta amanare imi scoate din competitie majoritatea femelelor care aveau pozitie pe pui pentru a fi imbarcate saptamana viitoare, amanarea m-a facut praf.
    Nu cred ca voi mai angaja vreun porumbel la Swerin amanat sau cine stie, 5 masculi!!.Aveam 16 porumbei pregatiti pentru etapa aceasta-1192km.
    Sincer sunt foarte dezamagit de aceasta decizie si de faptul ca in zona de vest este al 4-lea an in care se schimba planul de zbor.
    Trebuia lasat planul de anul trecut, iar in paralel cu maratoanele 2 si 3 ale zonei sa fie organizate ca bonus etapele de Berlin si Swerin.
    Si mai vreau sa adaug faptul ca pe viitor se pot incepe cu o saptamana mai devreme maratoanele pentru a nu fi nevoiti sa jucam ultimul maraton in august.

    P.S.In urma cu un an am luat hotararea sa nu mai scriu niciun comentariu pe internet, dar aceasta decizie stupida m-a facut sa imi incalc hotararea si sa scriu acest comentariu!!!

  50. Lucaciu+Horotan says:

    Normal ca l-au amanat daca au facut pipi in pantaloni la un maraton de 800 km in cel mai rau caz trebuia inlocuita etapa fara a se schimba data in care era programat concursu.Are dreptate Dl Timpa,fiecare s-a pregatit pt Schwerin dupa o data stabilita din iarna iar acum se schimba regulile si se dau toate peste cap.In Jud Salaj nu a fost consultata Conducere sau membri daca sunt deacord sa se amane etapa.Cine a hotarat lucru acesta,oare tot aceeasi oameni care nici macar nu participa la maraton dapoi sa mai si faca norme.In Belgia Olanda de ce nu se schimba data concursurilor de maraton si mai vrem sa ne comparam cu ei.Din nou v-ati demonstrat neputinta.

  51. Fam Lucaci says:

    Atata putem, nimic mai mult.

  52. paul says:

    Andrei nu sti de cate ori a fost si campion national in 2013 ?

    • mocanu andrei says:

      Sincer iti spun ca nu stiu(nici nu il cunosc), ca nu am tinut evidenta, dar stiu ca a fost de vreo 12 ori pe podium din cate stiu :d

  53. PESCARU ALEXANDRU says:

    Sa le dea DUMNEZEU asa cum merita, unde-i doare mai tare ca de 5 ani isi tot bat joc de munca noastra.!!! RUSINE !!!!

  54. sandu says:

    Pentru dl Halmagean. Aveti dreptate de cele precizate asupra clasamentului Konigs si e pacat ca nici pana acum nu s-a remediat problema dar nu e cazul sa faceti comparatie cu Leipzig sau referire la un crescator pt a sublinia greselile tehnice sau a unor tehnici in conditiile in care rezultatele respectivului crescator sunt reale. Multa sanatate

  55. Probabil ca aceste intamplari, etape nereusite ne vor determina sa jucam maraton la 3 saptamani. Pana la urma marea majoritatea a columbofililor nu sunt pregatiti pentru maratoanele adevarate (cele cu vant din fata sau lateral), cauza principalao reprezinta lipsa porumbeilor de calitate, lacune in pregatirea porumbeilor pentru maraton. O cauza ca re nu mai tine de crescator poate ca este si organizarea defectuoasa. Daca luam cazul nostru, Konigs, ce s-ar fi intamplat daca am fi stat pe locul lansarii 3 zile pana aveam liber, era un dezastru mai mare. Ideal ar fi fost pentru noi sa fi zburat vineri 28 iunie 2014, dar veneau cei de la Satu Mare, Salaj si Maramures si ziceau ca ne cream conditii propice pentru noi cei de la Bihor, din pacate vantul influenteaza concursurile de porumbei, asta e; daca ai noroc bine daca nu, nu.
    Eu as fi pentru maraton din 3 in 3 saptamani si imbarcare c u 3-4 zile inainte de lansare pentru a da timp masinii sa ajunga pe locul de lansare si sa nu fie nevoita sa goneasca si mai mult sa respecte pauzele si sa poata fi hraniti porumbeii si adapati.

  56. dax says:

    @Andrei..
    maratoanele se fac din 3 in 3 saptamani, cand s-a facut programarea sefi poate mizau pe un concurs usor.
    Maratonul e “mancator” de porumbei.
    Maratonul nu e fond ar tb sa intelegem toti asta.

    Succes.

  57. Maratonul anul acesta a fost amânat cu o săptămână pentru noi și 2 pt.zona 1 printr-o decizie proasta pe care am combatut-o în aprilie unde am fost obligați sa schimbam data primului maraton…..iată rezultatele. ..și este doar prima etapă.
    Anii trecuți primul maraton era în 14 iunie și cred ca era cel mai bine.A 2 a etapa era deodată cu Barcelona. Acum mă gândesc cum se va încheia sezonul……

  58. Ovidiu says:

    Domnilor nu va mai plangeti atata sant columbofili din Zona 2 care au imperecheat porumbei pe data de 4, 5 Mai pt. primul maraton Scharding in data de 14.06.2014 si nu au stiut ca este cu o saptamana mai tarziu cand s-au uitat din nou pe plan au ramas masca…….

    14.06.2014 Scharding Germania MARATON Mures Sibiu, Mures

    deci Scharding a fost pe 21.06.2014

  59. Dan says:

    @Andrei ai intrebat tu pe cineva din acele zone daca sunt de acord cu modificarea datei sau incerci sa dregi busuiocu?

  60. Fejes Iosif - Arad says:

    Parerea mea este ca s-a gresit amanarea maratonului 2. Era mai usor un zbor de 1100 km dupa unu de 850 la 2 saptamani decat unul de 920 km dupa unul de 1100 km tot dupa 2 saptamani. Deci, domnilor, am senzatia ca pentru zona de vest s-a cam incheiat cu categoria As maraton.
    Bafta participantilor la Schwerin. Sa de-a Dumnezeu 28 grade si vant din spate pentru acea etapa.

  61. Eu nu sunt in masura sa intreb pe nimeni, hotararea se ia la nivel de zona pe baza de vot, cei mai multi castiga. Din pacate asa este in democratie.

  62. dan timpa says:

    Ai dreptate Oca, 100%.
    Pentru mine s-a cam incheiat categoria as maraton, desi aveam destule sanse!Mult mai usor era sa zbor Schwerin(aproximativ 1190km) la 2 saptamani dupa primul maraton(864km) si sa am apoi 3 saptamani pana la Berlin decat sa joc Schwerin-1190km si Berlin-1030km la 2 saptamani…

  63. habaci calin says:

    Cu siguranta urmatorul maraton dupa schwerin v-a fi la 3 saptamini asa vom ajunge cu maratonul in mijlocul lui august.
    Nu v-a mai plingeti atit ce daca porumbei vor fi napirliti pe corp si la pana a 8 iesiti din forma, ca sa inventat super glu asa ca incepeti dupa acuma sa lipiti pene la porumbei,in aripi puneti pene da strut sa fie mai mari asa in august au cu ce sa vina acasa,le tine si umbra la cap cind vor fi 43 de g.c.
    Eu in 2 august am concediu la mare planificat,asa ca maratonul pt mine anul acesta nu mai este o prioritate.
    Va doresc mult succes.
    {sint curios cine a votat etapele de maraton din 2014 si cine a votat pt aminarea lor,cati dintre cei care au votat au rezultate si sint si maratonisti cu experienta}?

  64. NELU SARAC says:

    Am tot evitat sa nu ma bag la comentarii dar nu mai pot ,am avut un Maraton de c…t si urmeaza altul de mai mare nu cred ca o sa faca 100 porumbei din cei care au clasat la primul norma la Maraton cu Scwerin , pauza mare dintre ele o sa isi spuna cuvantul si daca nu naparlesc din aripa penele o sa arunce de pe corp si e si mai rau ,iar de al treilea Maraton nu cred ca mai avem ce sa vorbim pt ca nu stiu cati o sa mai bage porumbei la zbor.
    Acest Schwerin care nu cred ca mai trebuia facut dupa ce catastrofa am avut toata zona de vest este un capitol incheiat pt multi crescatori ,iar daca tot au vrut sa il facem trebuia bagat la ultima etapa de Maraton iar acum sa fi facut un Bamberg sau Halle fara amanare si cred ca era mai bine pt toata lumea .

  65. Cioara Daniel says:

    Sunt curios de ce nu apare pe site-ul fcpr data exacta de îmbarcare si data pentru lansare la Schwerin. Pentru că ei sunt organizatori. Sau încă nu se știe când se va zbura. Din câte se vorbește și se aude este pe 19.07. Sper să apară cât mai repede aceasta știre. Succes tuturor la acest concurs.

  66. florin says:

    Si barcelona sa amanat sa lansat azi dimineata la ora noua astia pot sa stea cu porumbei in masina sa astepte sa se consulte numa la noi se lanseaza a proasta

Spune-ti parerea

*